Do osób posiadających płytę główną Gigabyte GA-7ZM

Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Wed 30 Aug 2000 - 09:24:29 MET DST

Cześć !

Wczoraj stałem się szczęśliwym ? posiadaczem płyty głownej Gigabyte GA-
7ZM (mATX) i Durona 600 MHz.
Zakupiłem także dodatkowo uniwersalny cooler (najwyższy jaki znalazłem
z wentylatorem 4500 obr/min.)

Udało mi siępodkręcić ten procesor do 702 MHz 6x117 Mhz ale niestety
posiadam pamięć DIMM 32 MB PC100 i DIMM 64 MB PC100 i niestety system
nie był zbyt stabilny.
Tutaj niestety nie wiem co było przyczyną niestabilności -
przegrzewający się procesor czy może niewyrabiały pamięci :(

Dobra ale przejdźmy do pytania :)

1. W biosie płyty głownej czujnik temperatury podaje mi następujące
temperatury:
a) temperatura płyty głownej - około 33 stopnie C.
b) temperatura procesora - do 75 stopni C !!!
Gdy go rano włączyłem pokazywał 32 stopnie C .

Co jest powodem tak wysokiej temperatury procesora ?
Czy czujnik na płycie jest żle skalibrowany czy może coś nie tak z
coolerem ?
Czy bezpiecznie jest posmarowac procesor (sam środek) pastą silikową.
Czy jest to bezpieczne dla procesora (na procesorze są przecież
mostki ...)

Aha , jeszcze jedno.
Bez problemu zmusuiłem płytę główną jak i kartę graficzną (Microstar
RivaTNT2 16MB 128bit) do pracy na AGPx4. Jednakże grafika na AGPx4
jest "skaszaniona". Natomist na AGPx2 jest wszystko ok.
Czy jest to wina sterowników od Rivy - 3.68 , czy może wina
sterowników VIA ?

Prosze o pomoc !

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///