Re: Duron 600

Autor: Arek Skwarek (arkadys_at_akropolis.pol.lublin.pl)
Data: Wed 30 Aug 2000 - 08:54:18 MET DST

Łukasz Grabaj napisał(a):

> Czy warto kupowac ten procesor

Warto. Proponuję też zajrzeć na grupę "amd3dnow" na serwerze
news.cavern.pl gdzie temat ten jest wałkowany we wszyskie strony.

a jesli tak to jaka dobrac plyte glowna
> (jakas stosunkowo tania gdyz mam niestety ograniczone fundusze :)

Hmmm, zaznaczam ze nie jestem na bierząco z cenami więc podaję je
jedynie w celach orientacyjnych, zresztą w róznych sklepach różne ceny.
Najlepsze i najdroższe pod Durona są Asus A7V (ok 900zł) i Abit KT7
(ok. 700zł) - na nich najłatwiej się kręci nawet do 900 MHz. Tak więc za
większe pieniądze masz szansę uzyskać częstotliwość niedostępną jeszcze
wśród Duronów fabrycznych (najszybszy jest 700MHz). Natomiast z tańszych
płyt są Microstary K7T Pro (ATX), i K7TM Pro (MicroATX), Aopen AK33
(ATX), Gigabyte GA7ZM (MicroATX), GA7ZX (ATX) i jeszcze parę innych
producentów (Soltek na przykład). Ceny ok. 600-650 zł. Njlepiej zajrzyj
sobie na strony producentów płyt i poczytaj ich specyfikacje. Ja dla
łatwiejszego porównywania ściągnąłem je sobie (a nawet ściągnąłem
instrukcję obsługi Abita którego zamiaruję sobie zakupić) i mam w jdnym
pliku. Potem dopiero idź do sklepu i pytaj co jest dostępne i za ile. W
ten sposób nabędziesz sprzęt odpowiedni do swych potrzeb i na miarę
swych finansów. Pamiętaj jednak że płyta to podstawa komputera opłaca
się dołożyć i kupić lepszą niż tańszą i gorszą. Rzecz jasna nie ma sensu
też przeginać w drugą stronę i kupować najdroższą.

W razie dalszych pyań wal na priva albo na grupę amd3dnow. Jeśli chcesz,
mogę Ci podesłać specyfikacje płyt o których mówiłem w pliku Worda. To
samo jednak, a czasem więcej, plus zdjęcie danej płyty znajdziesz na
stroinach producenta.

Pozdrówko
Arkady