Czestotliwosc proca

Autor: Mundek (mirekg_at_uhc.lublin.pl)
Data: Tue 29 Aug 2000 - 14:39:38 MET DST

Moze ktos wyjasni mi dziwne zachowanie mojego kompa. Mam PIII 500 MHz i od
jakiegos czasu, czestotliwosc ta pokazywana na starcie przez Bios waha
sie w granicach 366-490 MHz - 500 juz nie chce pokazac. Majpierw myslalem
ze jakis qmpel mi jaja zrobil (bo komp jest w pracy) i przestawil zworki
na plycie, tym bardziej ze jak wtedy restartowalem go 3 razy za koleja to
uparcie pokazywac 420 MHz. Sprawdzilem jednak zworki z rozpiska dolaczona
do plyty - i sa ustawione, na 500MHz. Tak wiec to nie moze byc tego
wina - zreszta pozniej podczas restartow, to 420 MHz nie bylo juz tak
stabilne i raz pokazywalo sie mnie, raz wiecej.
Niestety nie zdazylem jeszcze sprawdzic zadnym programem do testowania,
czy dziala wolniej - bo musze go sciagnac.
Podejrzewam, ze to wina Biosu, ale nie wiem. Co z tym mozna zrobic?
Czy proc rzeczywiscie dziala wolniej, czy to tylko blad odczytu
czestotliwosci?
Z gory dzieki za pomoc
Pzdr, Mundek