Re: Help - Re: Fax Talk Communicator - soft do modemow Zoltrixa - kapusciany soft - zawiesza komp

Autor: Sławek Solak (sp5sjt_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 28 Aug 2000 - 23:36:07 MET DST

Użytkownik Dariusz <teletext_at_poczta.onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:39AAA7FD.4F89_at_poczta.onet.pl...
(przypisanie modemu do COM-a)
> Ale skoro terminal widzi modem pod com2 i jest ok
> to czemu Fax Talk tego nie potrafi, tylko zawiesza system ?

Oj, Mister Expert...
Wez wypieprz wszystkie sterowniki od tego modemu, POUSUWAJ konflikty
przerwan (jedno przerwanie na kilka aspektów to bajka), zapewne masz
drukarke, która chce korzystac z IRQ7, to naturalne, a karta dzwieczaca
o ile wiem, lubi IRQ5.
To modemu wtedy nie zainstalujesz.
Zrób tak:
KOMPLETNIE wyinstaluj karte dzwiekowa, usun ja ze slotu, zalóz modem, to
i sterowniki bezbolesnie powinny znalezc wolny COM, któys tam, wiekszy
niz 2 (BAAARDZO ISTOTNE). Po pomyslnym zainstalowaniu modemu ponownie
wlóz karte dxwiekowa i ja zainstaluj równiez programowo.
Jesli na karcie sa zworki do ustawiania przerwan, badz na modemie, wejdz
w menedzer urzadzen, zobacz wlasciwosci komputera, poda liste przerwan i
które jest wolne.
Mialem podobny problem z przerwaniami, to po prawdzie, WinSyf i jego
Plug and Pray to bajeczka dla (nie)grzecznych dzieci.
Mozesz próbowac pokusic sie o rozwiazanie problemu bez wywalania karty
dxwiekowej, ale szanse wtedy sa mniejsze.
Jak wejdziesz we wlasciwosci karty dzw., do zmien jej przerwanie na IRQ
10, z reguly jest ono wolne. Niemal na pewno bedziesz musial odhaczyc
opcje automatycznych ustawien... odhacz ja, zmien numer przerwania na
10, lub 11 (tez czesto jest wolne), lepiej 10, w okienku na dole bedzie
podane, czy jest jakis konflikt zasobów.
Jesli nei bedzie, pozamykaj okienka przez OK, przeladuj system i - zycze
szczescia.
Modem powinien wskoczyc na swoje miejsce. Winsyfiaste maja to do siebie,
ze lubia kaprysic, i to baaardzo.

Tak robilem u siebie, testowalem dwa syf(t)-modemy, u mnie ruszyly.
Ruszylem nawet modem, którego nikt w Warszawie nie umial popedzic.

Powodzenia.

--
Slawek SP5SJT,
Warszawa KO02MF.