Re: Podlaczenie wiatraka a zasilanie HD

Autor: Sebastian Biały (heby_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 28 Aug 2000 - 12:32:58 MET DST

Boguslaw Mielec napisał(a):
> -mialem wiatrak do Pentium 166MMX podlaczony poprzez przejsciowke do
> zasilania dysku (Quantum Fireball IDE, 5,1GB). I dysk zaczal mi od
> czasu do czasu zatrzymywac sie w czasie pracy, tzn. charakterystyczny
> stukot i system zamieral do czasu wznowienia pracy dysku. Dla mnie
> wygladalo to jak obraz padajacego dysku, Scandisc windowsowy (z'95)
> potwierdzil dwa badsector'y. Juz mialem wymontowywac dysk, ale
> otworzylem obudowe i zobaczylem, ze zasilanie wiatraka jest z
> zasilania dysku. Wiec dysk podpialem bezposrednio do zasilania, a
> [...]

 Dysk prawdopodobnie parkowal (ten stukot) bo napiecie obnizone bylo do
granicy poprawnej pracy - podobnie mam z moim Cavairem, czasami w czasie
pracy sobie zaparkuje ... Wywalenie przelotki zwiekszylo pewnie o pare
miliwoltow napiecie, ale wystarczylo to do poprawnej pracy. Tak w ogole
to kazda przelotka (nawet taka prostacka) to dodatkowy spadek napiecia.
A zasilacz pewnie juz ledwo, ledwo ... jesli mozesz, to do zasilania z
dysku nie podlaczaj juz niczego - niech to bedzie jedyny odbiornik na
tych drutach, bo masz chyba slaby zasilacz (albo zle wyregulowany).

--
Sebastian Bialy - heby_at_poczta.onet.pl