Re: Uruchamianie Scandiska przy starcie

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_priv5.onet.pl)
Data: Sat 26 Aug 2000 - 02:01:46 MET DST

Ktoś pytał (nie pamietam kto i właśnie skasowałem historię postów :-(
Dla czego wciąż mu się uruchamia ScanDisk przy starcie...
Ja to mam zablokowanie w msdos.sys:
[Options]
BootSafe=0
BootWarn=0
AutoScan=0

ale sprawdziłem czemu się to uruchamia...
A więc tak:
Win9x przed jakąś inwazyjną akcją na dysku (Zapis lub Modyskikacja) zaznacza
w nagłówku FATów (obu), że jest nieaktualny (bo aktualna, modyfikowana kopia
jest w
pamięci lub SmartCache) - po akcji na pliku odznacza to.
A więc
FAT16: zmieniana jest wartość 4 bajtu (przy klastrze 16K) OBU fatów:
'F8 FF FF FF' zamieniane jest na 'F8 FF FF 7F' <- aby uniknąć skandiska
należy przywrócić FF
FAT32: hmm.. tu signatura jest za długa i zbyt dziwaczna (a nie chce mi się
rozwalać dysku z FAT32, bo tego systemu bym ręcznie nie połatał ;-)

P.S. Teraz się zastanawiam, gdzie WinNT zapisuje:
a) że ma przetestować dany dysk (logicznmy)
b) że dany dysk (logiczny) ma dana literę???

|		'Krzys' Pawleta			|
|	mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl		|