Re: Przerwania

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sun 27 Aug 2000 - 13:32:45 MET DST

Hi,

Gizmo wrote:

> W wielu pewnie kompach coraz ciasniej z przerwaniami. 100 lat temu
> wymyslil ktos 16 przerwan dla PC i do dnia dzisiejszego nikt tego nie
> zmodyfikowal. Sam mam na jednym przerwaniu karte dziwiekowa i scsi. Na

I na szczęście większość nowych urządzeń PCI bez problemów potrafi
współdzielić przerwania -- często cztery urządzenia wiszą na jednym
przerwaniu, co pozwala spokojnie używać nawet do 16 kart.

> Przerwanie nr 6 dla stacji dyskietek. Kto dzis na taka skale jak
> kiedys korzysta z dyskietek? Nijak jednak tego przerwania nie mozna
> przypisac lub wspoldzielic w prosty sposob. Czy wie ktos moze jak
> przypisac cos do 6 przerwania, jak go wspoldzielic, jak wylaczyc
> (umozliwia to jakas plyta?).

Wystarczy wyciepnąć stację dysków i wyłączyć kontroler FDD w BIOSie.
Sam się niedawno zastanawiałem nad takim czymś, lecz niestety naprawiłem
stację dysków :)) Przerwanie 6 powinno wtedy się zwolnić, choć nie wiem,
czy BIOSy są w stanie je przekazać kartom PCI (nigdy sam nie próbowałem --
-- wiem jedynie, że nawet wolnego IRQ 7 często nie zauważają).

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |