Odp: Dylemat: Athlon czy PIII???

Autor: andy (andy4ever_at_go2.pl)
Data: Fri 25 Aug 2000 - 21:10:37 MET DST

Użytkownik Witold Kopel <ficio_at_krakow.neurosoft.net> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:39A6553A.6AA6D0CA_at_krakow.neurosoft.net...
> Nie czytam gazet - Chlip, PCWK, Enter, nowszych nawet nie znam tytulow.
> Szkoda czasu i pieniedzy.
> Site'y producentow procesorow nie sa dobrym zrodlem testow porownawczych
> - to jest bardzo podatne na marketing i trzeba zachowac sporo krytycyzmu
> wobec takich testow. Tak Intel, jak i AMD maja sporo za uszami, jesli
> chodzi o brzydkie chwyty marketingowe.

***fakt. ale nie chodzilo mi o testy zamieszczane na ich stronach - bo to
wszystko sa chwyty marketingowe(jak zreszta zauwazyles) ale o opis
produktu***

>Z site'ow producentow warto
> sciagac dokumentacje techniczne - tu nie bardzo moga kla... echm
> koloryzowac ;-).
>
> Podstawowym zrodlem informacji jest internet:
> www.tomshardware.com
> www.anandtech.com
> a z polskich:
> benchmark.ceti.com.pl
> www.pc.com.pl - z pewna doza ostroznosci
>
> Nie sa to bynajmniej wszystkie warte uwagi site'y, ale moje ulubione.
> Pozwolilem je sobie podac ze wzgledu na niewielki Twoj staz. I naprawde
> dobra rada - olej gazety - masz pod nosem o wiele lepsze zrodlo
> [...]

***do gazet nie zagladam, kiedys czytalem Chipa - stad moja poprzednia
odpowiedz***

prawiac
> [...]
> przy skalowaniu z czestotliwoscia Duron zachowuje duzo mniejszy (i
> praktycznie staly) dostep do TB niz CII do PIII (ktory nie nadaza).

> w porywach 10% to jest znaczaca ?

> Oczywiscie ze wydajnosc calego systemu zalezy nie tylko od procesora.
> Ale dyskutujemy o podobnie skonfigurowanych systemach wyposazonych w D
> lub TB.
> Oba procesory roznia sie na tyle niewiele, ze solidna podstawa w postaci
> jadra jest w obu procesorach taka sama. Cache zaczyna grac role w
> zaleznosci od zastosowania i stad biora sie roznice wydajnosci wieksze,

Duron

> [...]
> predkosci. Wolniejsze beda sprzedawaly sie za mniejszy zysk, ale wiecej
> ich pojdzie. Drozsze za wiekszy, ale bedzie ich za to mniej.

> Tak czy siak odpowiedz na pytanie chyba juz masz. Wybor zalezy od sily
> potrzeby poczucia, ze Twoj wybrany procesor w zadnym przypadku nie
> bedzie wolniejszy od alternatywy, z ktorej zrezygnowales (TB nad D).
>Ale jesli patrzysz na koszty, to D jest bezkonkurencyjny.
>
> I pamietaj: wskaznik szybkosc/cena jest mylacy, jesli wybierasz pomiedzy
> znaczaco rozniacymi sie szybkosciami. W przypadku TB i D roznice

***dzieki :)***