Re: YAMAha4416e

Autor: pharkas (pharkas_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 25 Aug 2000 - 14:08:09 MET DST

> Czesc.
> Chcialbym przeczyscic czytnik tej nagrywarki bo prawie w ogole nie
> rozpoznaje plyt, nawet jak rozpozna to wolno czyta i ma problemy.
> Nagrywa natomiast dobrze.
> Chcialbym sie dostac do czytnika ale nie wiem jak.
> Odkrecilem dolna pokrywe, nastepnie plytke z elektronika ale nie moge
> jej zdjac.
> Prosze o pomoc.
Wlasnie wczoraj rozbieralem swoja ;-) bo jak juz pisalem mam problemy z
nagrywaniem. Specjalnie jednak nic mi sie nie udalo poprawic - soczewka byla
czysta, wiec to raczej problem z pozycjonowaniem lasera. Na szczescie moge
nagrywac plytki CD-RW i 700MB.

Jak juz odkrecisz srubki przytrzymujace te plytke, to musisz poodczepiac
wszystkie kable i tasmy, ktore sa do niej przylaczone (jest chyba 5 lub 6).
Tasmy maja gniazda 'zaciskowe', czyli nie ma zadnych wtyczek.

Jak juz wyjmiesz plytke wcisnij 4 zaciski po bokach obydowy, zeby wyjac caly
mechanizm z metlowej obudowy. Odwroc 'do gory nogami' i juz jest dostep do
'oczka' lasera. Wlasciwie to nie wiem czym to czyscic (woda utleniona?), ale
raczej nie alkoholem, bo moze rozpuscic plastikowa obudowe soczewki i
zostawi na niej 'mgielke', ktora zakloci promien lasera.

Pozdrawiam,
pharkas