Klopoty z kompem

Autor: YODAcki (jacek_at_bibltor.torun.pl)
Data: Fri 25 Aug 2000 - 07:38:45 MET DST

Witam !

Prosze o pomoc bo nie wiem co mam robic. Kilka dni mecze sie z kompem qmpla.
Ma stary komp 233MMX, 32 MB, S3 Virge + Voodoo 1, HD 1,2 MB, SB Live ! 1024.
Wszystko chodzi na W95 SR2.

Od jakiegos czasu (gdzies od 2 miechow) komp ma takie objawy. W czasie
uruchomienia gier lub uzytkow nagle wszystko sie zatrzymuje i komp strasznie
mieli dyskiem. W tym czasie wszystko wisi. Trwa to okolo 4 - 5 sekund. Nie
wiem co mam robic. Kiedys tego nie bylo. Czy zmiana karty muzycznej mogla
miec na to wplyw ? Jaki jest poprawny rozmiar pliku wymiany - na tym kompie
plik ma 150 MB. Slyszalem teorie ze plik powinien miec wielkosc 2,5 raza
wieksza od ilosci pamieci fizycznej. Czy to prawda.

Od czasu gdy chlopak kupil Live! gierki zwolnily. Mimo ze wylaczam efekty 3D
lub wspomaganie EAX, to i tak chodza wolniej. Przedtem gosc mial karte
Aztecha 338 A3D i wszystko bylo ok. co to moze byc ? Co zrobic zeby chodzily
normalnie. Czy to mielenie dyskiem wspomniane wyzej moze byc spowodowane
zmiana karty ? Aha, przy CD-ROM-ie i HD ma zaptaszkowane DMA.

Na poprzedniej karcie muzycznej bez problemow mozna bylo uruchomic Unreal
Tournament - co prawda wszystko bylo wlaczone na minimum, ale chodzilo - i
mial 17 - 20 klatek/s. Teraz przy takich samych ustawieniach, ale przy Live!
z ledwoscia mozna osiagnac 12 klatek/s.

Prosze o pomoc i zgory dzieki

Jacek