Re: Komputer

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Wed 23 Aug 2000 - 19:39:46 MET DST

W swoim poscie napisanym do pl.comp.pecet w dniu Mon, 21 Aug 2000
22:33:53 +0200 niejaki(a) MiG -=migonweb_at_poczta.onet.pl=- twierdzi,
ze...
>-Jeszcze jedno:
>-a) ma ktos moze ktorys z tych monitorow i moglby mi podac ich parametry
>-techniczne:
>-LG15 Cali 575n Studioworks

jak mowilem - chodzi na 1024x768_at_100Hz, ale to chyba wyjatek :)

>-Samsung 15 Cali 550s

4 miesiace chodzil na 800x600_at_75Hz a potem padl (mowa o pewnej pracowni
komputerowej :) )

>-b) jaka jest roznica miedzy tymi kartami (poza cena):
>-Creative Labs Soundblaster 1024 Live Oem
>-Creative Labs Soundblaster 128 Oem
>-Creative Labs Soundblaster 16 Vibra+Radio
>-slychac ja? (ta roznice)

Kup Live! jesli masz zamiar duuuuuuzo sluchac :) Jesli sporadycznie to
_moze_ wystarczy 128, ale polecam Live! WEedlug mnie karty muzyczne
Kreatywnego sa najlepsze :)

>-c) co oznacza DTLA, LCT, LCT10 w oznaczeniach dyskow twardych (domyslam sie
>-ze chodzi o przedkosci ale jakie one sa), czy do tych dyskow potrzebne sa
>-jakies specjalne kontrolery na plycie gl.?

DTLA to serie dyskow - mowa tu o IBM, LCT i LCT10, to nie iwem :) ja tam
mojego Seagate Medalista 6.4GB tne ostro, wlasnie zostao mi 40MB na
dysku, swap dostaje bzika, wkrotce wzmocnie to jedna
baracuda/2xSeagateU10 :)

>-d) czy RAM 133MHz bedzie chodzil na szynie 66MHz lub 100MHz - raczej
>-powinien ale dla swietego spokoju zapytam

Jak sie orinetuje to sa kompatybilne w dol, ale wtedy tracisz troszeczke
na szybkosci i kasie, ktora zuzyjesz na szybsze uklady, ktore dzialac
beda wolniej :)

>-e) co kupic:
>-HDD IBM 20 GB DTLA za 590,42zl
>-czy moze
>-HDD SAMSUNG 30 GB za 674,96zl

Z tych to IBM, Samsunga sobie daruj, chyba ze chcesz z nim latac. Dyski
z plakietka made in USA to sa dyski, na ktorych mozna jakos polegac
(zwykle :) ). Ja ufam od prawie 5 lat Seagatowi i ani razu mnie nie
zawiodl Bad Blockiem :) Polecam tez IBM - DTLA naprawde wymiataja.

>-f) szukam takze parametrow technicznych plyty Abita BF6

Ufff... tego ci nie moge pomoc :(

>-g) a na koniec moze adres jakiejs dobrej stronki w sieci ktora zajmuje sie
>-sprzetem

http://www.pl.tomshardware.com ? Tylko nie wiem czy sie w adresie nie
pomylilem :)

>-h)... a to tak dla zmylki ;)))

;)

>-Przepraszam ze tak w kilku listach i ze az tyle pytan ale chcialem rozwiac
>-wszystkie swoje watpliwosci.

nie ma sprawy :)

>-Dziekuje z gory za wszelakie sugestie!

nie ma za co, od tego tutaj takie mastahy siedza ;)))))))

--
Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>
UIN 65665716.........IRC #tychy (ManiacK)