Re: Bariera 8,4GB - update BIOS czy tylko DDO ?

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Tue 22 Aug 2000 - 12:13:33 MET DST

"Łukasz Z." wrote:

> Witam !
> Kupilem nowy dysk twardy Seagate 10,2 GB, ale moj BIOS (AMI 02/97) widzi
> tylko 8,4 GB. Poniewaz komputer i duzy dysk byl mi wowczas bardzo potrzebny,
> za pomoca Disc Wizarda zainstalowalem OnTrack DDO.
> Pytanie:
> Czy jest to rozwiazanie dobre? Co myslicie o DDO? (Czytalem (PCWK), ze jeden
> blad w
> bootsektorze i cala zawartosc dysku idzie się .......)

Tak samo jak w normalnej tablicy partycji. Tyle, że możliwości odzysku
zupełnie inne. On robi takie cudo, że przesuwa boot sektor widziany
przez programy o parę cylindrów dalej a sam się ładuje w powstałe w ten
sposób miejsce.

> A czy nie lepiej sciagnac nowa wersje BIOS? (A co wtedy z DDO - samo sie
> usunie,

Nie usunie. Musisz sam kazać się mu odinstalować.

> pogryzie z BIOSem,

Nie pogryzie. Będzie działał jak przedtem.

> zglupieje, ewentualnie jak go recznie
> odinstalowac aby zachowac zawartosc dysku?)

Jedynie możesz skopiować dane na inny dysk następnie kazać mu się
odinstalować, po czym zakładasz partycje formatujesz dysk i kopiujesz
dane na swoje miejsce. Inaczej IMHO się nie da. Po deinstalacji ontracka
na dysku nic nie będziesz widział żadnym programem. No może za pomocą
dyskietki startowej utworzonej DW ale nie sprawdzałem.

Pozdrawiam

Karol