Re: dysk 17GB - stary bios

Autor: Łukasz Z. (qlomb_at_polbox.com)
Data: Mon 21 Aug 2000 - 22:35:34 MET DST

LemonR napisał(a) w wiadomości: ...
>Witam wszystkich
>Kupilem sobie twardziela 17GB a zapomnialem ze mam stary bios ktory widzi
>tylko 8,5GB malo tego wiesza sie przy starcie (bo moglbym pracowac chociaz
>na tych 8,5GB)
>Czy cos sie da zrobic?
>Z gory dzieki za porady
>zdrowko
>LemonR_at_polbox.com

Mozesz zaktualizowac BIOS, lub zainstalowac specjalne oprogramowanie, ktore
obchodzi ograniczenia BIOSu (DDO). Sam mialem (mam) podobny problem z
dyskiem 10,2GB. Zainstalowalem DDO za pomoca DiscWizard (program dolaczony
do dyskow Seagate). Obecnie rozwazam aktualizacje BIOSu, gdyz podobno DDO
nie jest pewne (bezpiecenstwo danych). Rowniez czekam na porady.

Co do wieszania, to sprawdz w BIOS, czy w ogole dysk jest wykryty, a jezeli
tak, to czy pracuje w trybie LBA. Napisz, czy to wieszanie to Stop i koniec
(mozliwy tylko reset), czy system nie moze sie zaladowac i wyswietla jakis
komunikat.

Pozdrawiam
Lukasz