Re: Czyszczenie CD-R

Autor: Long (andrzejw_at_magic.ic.com.pl)
Data: Mon 21 Aug 2000 - 18:13:33 MET DST

On Sun, 20 Aug 2000 22:13:51 +0200, "Mirek Bogusz @ MiRkoV"
<mirkov_at_obywatel.pl> wrote:

>Nie czysc nigdy cd-romow, nagrywarek itp, plytami czyszczacymi! Istnieje
>bardzo duze ryzyko, ze te szczoteczki porysuja laser!
>Najlepiej rozkrec nagrywarke i przeczysc ja jakas miekka szmatka, najlepiej
>bawelniana. Jesli to nie pomorze to znaczy, ze cos moze byc z elektronika.
>Wtedy bedziesz musiala oddac nagrywarke do serwisu

A mi sie wydaje ze nie wolno czyscic lasera zadnymi szmatkami.
Jedyne co mozna bezpiecznie, to przedmuchac sprezonym powietrzem.
Z plytami czyszczacymi to tez sa podzielone opinie. Sam ich nigdy nie
uzywalem bo nie bylo takiej potrzeby, ale slyszalem ze sa to plyty
audio, ktore sa odczytywane przez CD z predkoscia x1 wiec nie powinno
sie nic stac.

Long andrzejw_at_magic.ic.com.pl
"Prowizorka jest najtrwalsza"