Re: Jakim programem zamienic ciag znakow w wielu plikach na raz.

Autor: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk (qrczak_at_knm.org.pl)
Data: Sat 19 Aug 2000 - 15:10:36 MET DST

Sat, 19 Aug 2000 14:21:11 +0200, andy_k <andyk_at_spamprotector_cyberspace.org> pisze:

> Hmmm... cos nie wyszlo:

Ten find to jest uniksowy find, nie mający nic wspólnego poza nazwą
z findem w DOSie (który jest okrojoną wersją grepa).

W narzędziach DJGPP jest m.in. uniksowy find i xargs dla DOSa.
Perl też tam jest.

Żeby przekazać programowi < > w command.comie, nie wystarczy użyć
pojedynczych cudzysłowów. Nie jestem pewien, w jaki sposób różne
klony uniksowych programów symulują uniksową linię komend jeśli
używamy command.coma (bo < > można przekazać tylko w "", przy czym
"" nie są usuwane). Zawsze można użyć uniksowego szela, np. basha
(jest w DJGPP).

DJGPP jest dla DOSa. Uniksowe środowisko pod Windowsy jest też
z pakietami pod tytułem CygWin i UWin, chyba również mingw czy jakoś
tak (nie widziałem).

> A tak btw, jak zamienic w wielu plikach rozszerzenie z htm na html?

Wewnątrz plików? Jak wyżej. Program w perlu: s/\.htm([^l])/.html$1/g

--
 __("<  Marcin Kowalczyk * qrczak_at_knm.org.pl http://qrczak.ids.net.pl/
 \__/