Re: wyciszanie komputera

Autor: Grzegorz Kurczyk (control_at_post.pl)
Data: Sat 19 Aug 2000 - 15:35:16 MET DST

Użytkownik PePe <piotr_at_alpha.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:399e8032_at_news.vogel.pl...

> ave. chodzilo mi nie o wiatrak na procesorze, bo ten jest cichutki,
> a bardziej o wiatrak w zasilaczu. ale sadze, ze taki sam ukladzik
> mozna tez tam zastosowac.
>
> --
> pozdro!
> PePe

Cześć
W zasilaczu mam identyczne rozwiązanie. Cała konstrukcja to: miniaturowy
termistor od 2kom do 10kom, dowolny tranzystor npn średniej mocy (np. BD135)
i jeden rezystor o wartości dobieranej w zależności od wzmocnienia
tranzystora. Przy procesorze całość jest przykręcona do radiatora, a
termistor wetknięty między żeberka radiatora. W zasilaczu termistor należy
przykleić do najbardziej nagrzewającego się radiatora (u mnie w zasilaczu AT
to radiator z diodami prostowniczymi po stronie wtórnej). UWAGA !!! Trzeba
zapewnić dobrą izolację elektryczną temistora od radiatora, zwłaszcza gdy
trzeba będzie go przykleić do radiatora tranzystorów mocy w przetwornicy -
napięcie ok 360V).
Jeśli ktoś jest zainteresowany schematem proszę o kontakt na priva.
Ewentualnie mogę go zamieścić na swoim serwerze ftp://213.25.234.186

Powodzenia
Grzegorz