Re: Rysy na ekranie.

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Fri 18 Aug 2000 - 22:46:14 MET DST

Użytkownik "Long" <andrzejw_at_magic.ic.com.pl> napisał w wiadomości

> Pasta do zebow?
> Serio! Smialem sie kiedys z tego sposobu do momentu az go nie
> wyprobowalem.

Wiele ekranów ma nie gładką szklaną powierzchnię, ale jakieś wykończenie
antyodblaskowe. Może to być po prostu lekko podtrawiona powierzchnia, ale może
być też specjalna optyczna powłoka, jak na filtrach, okularach czy innych
szkłach optycznych. Takich powłok niczym się nie wypoleruje bez ich dalszego
uszkodzenia, a już na pewno nie pastą do zębów :-(
Powłokę taką można oczyścić z zanieczyszczeń płynem do czyszczenia filtrów
Polaroida - Polaclean albo alkoholem izopropylowym używanym np. jako płyn do
czyszczenia głowic magnetycznych (w kasetach i dyskietkach czyszczących) czy
płyn do odklejania nalepek. Rysy zrobionej ostrym narzędziem to nie usunie,
ale zmniejszy jej widoczność; z ekranem pomazanym kredkami poradzi sobie
doskonale.
Jeśli jednak mamy tylko szkło, to i tak współczesne pasty do zębów odradzałbym
(podobnie jak Cifa) ze względu na zawarte liczne składniki aktywne chemicznie,
których działania do końca nie można przewidzieć. Niby szkła nie zeżre, ale co
zrobi z obudową?
Najlepiej używać jakichś preparatów polerskich, choćby zwykłych past
polerskich albo środków do konserwacji sanochodów. Powtarzam - tylko jeśli
mamy pewność, że ekran nie ma żadnego specjalnego wykończenia!!!

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
                                            *** MUSK TFUi WRUK ***