CUSL2 vs SE6 - inne propozycje?

Autor: Mirek Ptak (kolczan_at_herberts.atomnet.pl)
Data: Wed 16 Aug 2000 - 14:29:49 MET DST

Czołem!
Koledzy, czy ktoś z was miał przyjemność zabawy z SE6 Abita?
Ja miałem wątpliwą przyjemność składać komputer dla bardzo "oczytanego"
kumpla, który uparł się na ASUSA CUSL2.
Generalnie nie mam nic szczególnego do zarzucenia tej płycie, ale nie
przeszkodziła mi na przykład spalić kabelek od zasilania dodtkowych
gniazd USB - identyczne gniazdo na płycie - jedno ma +5V na pierwszym
pinie, drugie - to właściwe ma tam GND - może gdybym doczytał to bym nie
pomylił :(, ale Murphy działa :). Na szczęście poza zesmażoną izolacją
na kabelku nic się nie stało.
Druga sprawa to dzielniki udostępniane przez płytę FSB/RAM/PCI.
Dostępne są cztery ustawienia:
1) 66/100/33
2) 100/100/33
3) 133/133/33
4) 133/100/33
Wsadziłem mu na tą płytę PIII 733 (zręsztą też marudzi - chciał 800 :) )
Procesor się kręci jak mażenie - razem z pamięcią (ustawienie 3) do
150Mhz FSB, czyli 825MHz.
Przy ustawieniu 4 dociągnołem do 170MHZ FSB, pamięć na 127 MHz, co
daje 935MHz. Temperatura procesora nie przekracza 40'C - to podaje
płyta (nie katowałem go jeszcze za bardzo - ze 45 minut UT).
próbowałem też na 182 MHz, czyli 1007 MHz - system wystartował,
Hardware monitor w BIOS'ie nie pokazał żadnych problemów z temperaturą,
niestety dysk już nie wystartował. Mylślę, że gdyby nie to to by ruszył.

Teraz właściwe pytanie do ludzi mających kontakt z SE6 - czy ta płyta
pozwala na choć trochę większą swobodę w doborze tych dzielników??

Pozdrawiam - Mirek

Mirek Ptak - Kolczan        |      Kind regards
kolczan_at_herberts.atomnet.pl |      MFG          - Mirek