Win ME - instalacja

Autor: Michał Kozusznik (mxm_crd_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 16 Aug 2000 - 09:25:43 MET DST

Postanowilem zainstalowac Win ME od podstaw bo mi cos nie dzialal sposob na
wyjmowalny dysk (po wylaczeniu w biosie dysku, w windowsach dynamicznie byl
odlaczany sterownik dla secondary (na nim byl ten HDD)

Wiec od poczaku:
Zrobilem dysk. startowa pod ME. Restet
Format c: /u /q /s - komunikat ze w tej wer. nie ma /s. Jak chce to moge
sie posilkowac jakims softem z WIndowsow. Mysle sobie: Jajcarze
Noto Format c: /u /q. OK
SYS a: c: - komunikat, w tej wer. mozna podac tylko jeden parametr. Musi byc
C: :))) Ale po sys c: nastepny komunikat - w podanej lokacji nie znaleziono
odpowiednich plikow. No i pewnie, bo byl format :)

Jestem twardy: odpalam instalke ME. Ku mojemu zaskoczeniu HDD sie sam sysuje
podczas instalacji. Cala instalacja przebiegla pomyslnie. Nie wiem czemu sys
zajmuje 500 MB! 130 MB to wszystkie drivery ktore instalka pakuje (katalog
Options) - mozna pozniej skasowac. Ale skad 370MB? Instalowalem z Custom'a
minimum co jest potrzebne. Potem zauwazylem ze jest chyba ze 30
background'ow na desktop. Pewnie analogicznie wiele innego badziewia.
OK. JEst dobrze. Sys startuje 17 sek do pojawienia sie ikon na desktopie, 23
sek do ustania pracy HDD.
dysk w szufladzie wylaczony w BIOSie. Ale widoczny w windowsach jak byc
powinno.
Patrze: ControlPanel/SYstem/HardDsk Controlers. Jest ster do VIA ale by M$.
DMA tool nie wykazuje dyskow jako UDMA. No to instaluje najnowsze stery do
VIA. Servispack4in1. Poszedl. Ale po wcisnieciu FInish (mial byc reboot) -
bluescreen. Niedobrze mysle. HW reset. Wszystko OK.
Instaluje stery do UDMA. Pod koniec instalacji - Error in registry
modification. Fuck. Juz cos mialem takiego przed reinstalacja ME. No to
Control Panel/System/ i upgraduje recznie stery. W miedzyczasie zniknely oba
sterowniki IDE ;)
Instalacja przebiegla pomyslnie komp sie przeresetowal wszystko jest OK ale
dysku wylaczonego w BIOSie jak i CD-romu wpietego na ten sam kontroler nie
ma.
W ogole jakos dlugo sie DMI pool sprawdzal ale poszedl
Reset - wlaczylem w Biosie ten HDD bo potrzebowalem CD. Tym razem Cheking
DMI Pool juz nie przeszedl. (w awaryjnym sie laduje). I tak oto bedem usial
zainstalowac Winy jeszcze raz. Pewnie wroce do W98

Aha, przy okazji. W razie niepoprawnego zamkniecia systemu ScanDIsk wreszcie
uruchamia sie pod winami a nie w DOSie.

MIchal Kozusznik