Re: Za mało pamięci???????

Autor: hattab (hattab_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 16 Aug 2000 - 00:54:57 MET DST

Użytkownik Rick777 said:

> Mam 32 MB RAMu i gierka Test Drive III nie chce mi działać z powodu
> niewystarczającej ilości pamięci.Podejrzewam że "nie umie" ona umieścić
się
> w mojej Extended memory.Słyszałem,że jest rada by zmusić ją do pracy,
tylko
> jak to zrobić?(Mam Base memory 640KB,Extended 31744KB,Cache 256KB)

Heh, "fizycznie" pamieci masz, az za duzo :)).
Brak ci konwencjonalnej (base), lub EMS. W pliku config.sys powinna byc taka
linia:
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE
jesli masz NOEMS na koncu, to wymaz to.Ok, to zalatwia EMS.
A konwencjonalna zwolnisz wylaczajac sterowniki (lub jesli mozliwe,
przerzucic do pamieci gornej) i wszelkie TSR-y. Najprosciej bedzie jak
zrobisz tak:
Zrestartuj kompa. Kiedy przeleca komunikaty biosowe i zacznie sie ladowac
winda, nacisnij F8. Teraz daj "potwierdzenie krok po kroku" i odpowiadaj
wszystko na nie, oprocz linii w config.sys (ponizej napisane) i sterownikow
karty dzwiekowej (powinna byc odpowiednia linia(e) w autoexec.bat):

Te komendy musza byc zawsze aktywizowane w config.sys
DOS=HIGH,UMB
DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE
Jesli nie masz tych polecen, to je dopisz (na poczatku pliku).

Ok to tyle, jesli jeszcze by nie starczylo (potrzeba np: 620 kb
konwencjonalnej)
to dopisz do config.sys takie cos:

DEVICE=EMM386.EXE ram x=B000-C400 frame=e000 31376

Pzdr.
hattab_at_poczta.onet.pl