Re: Problem z tunerem TVPhone 98

Autor: Leszek Bogdański (leszek55_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 14 Aug 2000 - 13:18:47 MET DST

> Myślę, że to właśnie wina karty graficznej. Wejdź sobie na stronę
> Borga, tam jest napisane jak sprawdzić, czy karta obsługuje ten tryb.
> http://www.kki.net.pl/~borgx

Troche mnie tym zmartwiles.

> Tzn. nie ściąga, czy nie dekoduje? Może sygnał C+ masz za słaby i
> tuner Ci go nie odbiera? Albo odbiera Ci C+, ale jest za słaby i nie
> może go zdekodować? Tak czy siak, możesz jeszcze spróbować programiku
> MoreTV (ze strony tvmanii). Bardzo fajny.

W ogole nie lapie C+. Wydaje sie, ze sygnaj jest mocny. W sofcie od Avera
lapie bez problemu. MoreTV juz probowalem, ale na razie bawilem sie nim
tylko pare minut - musze go ropracowac.

> Ja ściągnąlem ze strony Avera właśnie i szło mi jakieś 3 kilo/sek,
> czyli nie tak źle. Spróboj w godzinach 4-5 rano.

A jaka wersje sciagnales ?(jest oznaczona wyraznie jako dla modelu w /Vcr?)
Ja mam na plytce 0.90.

> A tak w ogóle to powiem Ci, że nie używam tego softu od Avera.
> Do radia świetny programik to BorgRadioPro 1.1. Miodzio.
> Do TV używam w zależności od ochoty MoreTV 3.42 PL albo BorgTV 2.55.
> Jak chcę pilota, to na stronie tvmanii jest z kolei programik BTRemote
> 1.5, którym można obsługiwać sobie dowolny program pod winda. Borg
> właśnie też napisał programik bRemote 1.0, ale na razie kiepsko
> działa, ale zapowiada się całkiem całkiem.
> Do ripowania video z kolei można użyć VirtualDUBa. I tym sposobem nie
> musisz używać topornego softu Avera.

Borg tez mi sie podoba. Moge plynnie przesuwac okno z lecacym w nim
programem i nie szarpie obrazu. Te inne tez wyprubuje.

> Ale warto go na dysku zostawić - już mówię po co.
> Jest taki bajer: Wyłącz kompa (wyłącz, nie resetuj). Odpal. Uruchom
> BorgTV lub MoreTV. Nie będziesz miał dźwięku. Odpal soft Avera.
> Wyłącz. Włącz BorgTV lub MoreTV - dźwięk już będzie. Reset kompa,
> odpal BorgTV lub MoreTV - dźwięk będzie. Po wyłączeniu kompa - znowu
> to samo. I tylko po to trzymam soft Avera.

Nie zrozumialem tego (czy chodzi o to ze bez wpisywania cyferek do ekranu F4
w Borgu mozna tym dziwny zabiegiem uzyskac w nim dziek?)

> Aha, soft Avera potrafi też odbierać tv w stereo, ale jeśli masz tuner
> z systemem stereo A2 (na 99% masz taki, niestety), to i tak możesz
> zapomnieć o stereo.

Wlasnie nie wiem czy to jest tylko opcja dokupienia kosci, czy juz teraz A2
jest obslugiwane przez moj tuner. Ale wydaje mi sie, ze slysze dzwiek stereo
(chociaz uszy mam toporne - pod przyciskiem audio mam do wyboru: stereo,
mono, dual A, dual B - nie wiesz co oznaczaja te duale?

> BTW: Czy ktoś wie, czy można przerobić ten tuner na system NICAM? Ale
> osobna karta ISA czy PCI raczej mnie nie interesuje.

Nie wiem czy ta opcjonalna obsluga NICAM jest na osobnej karcie ISA albo
SCSI, ale jesli nie to najlepiej chyba dokupic te opcje - w Polce pewnie
jest nie do kupienia, ale mozesz sobie kupic w jakims zagranicznym
e-sklepie.

Dzieki i pozdrawiam
Leszek