Re: Co lepsze na partycje startowa: FAT16 vs FAT32

Autor: Paweł R. Nadolski (yogurt_at_pitow-129.pitow.wroc.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 15:35:53 MET DST

On Fri, 11 Aug 2000, TomeG wrote:
> Użytkownik Paweł R. Nadolski <yogurt_at_pitow-129.pitow.wroc.pl> w wiadomości
> Chcialem na startowa przeznaczyc ok 3-4 GB (dysk 20 GB).

No to FAT16 odpada, bo w nim da się zrobić 2GB, chyba, że pod NTkiem
4GB, ale nie wiem, czy będzie to OK dla małej windy.

> Co do pliczkow i innych drobiazgow to nic na to nie moge poradzic
> - Winda.

Przy FAT32 i jego klastrze 4kB pliczki zajmują mniej miejsca.
A o pozostałych przeniesieniu innych śmieci pisałem.

> Ale bede pozniej instalowal Lina, no i jak znajde, Beosa (nie PE).

Możliwe, że będziesz musiał je zmieścić poniżej 1024 cylindra, czyli
gdzieś poniżej 8.5GB, bo inaczej mogą nie wystartować.

> A jak sie ma do FAT16 Windoza2000 ?

Do FAT16 spoko, podobnie jak NT. Jeśli chciałbyś NT, to startowa
_musi_ być FAT16 (czyli ograniczy rozmiar do 2GB), jeśli wybierzesz
W2K, to startowa może być (AFAIK) FAT32, bo W2K sobie z nią radzi.

> Bedzie na to oddzielna parycja.

No i ślicznie. Może przed nią zostaw wolny kawałek na partycję
(przynajmniej boot) Linuxa. Jeśli zrobisz to teraz, to potem nie
będziesz musiał kombinować z przesuwaniem, zmiejszaniem itp.

> Teraz bede gosciu, bo przedtem mialem 3 GB i cienko przedlem z 2
> systemami :-(.

Mi się winda i linda mieszczą na dysku 1.2GB. ~:-) Dane, swap i śmieci
trzymam na innym dysku.

> A to ciekawe. Jest sens ustawiac oddzielna parycje na Windowsowego swapa?

HOWTO/mini/Swap-Space i dowiesz się jak można współdzielić
"patrycję" swapową między Linuxa i Windowsy (bo swap W2K też można na
nią wrzucić).

> Bede teraz mial tylko 1 (DUZZY) dysk.

Drugiego się pozbyłeś? Szkoda. Można było go podpiąć na inny kanał i
na jego początku wstawić swap.

> Prosto z mostu = Co to jest FUT?

Sktót od Followup-To. To takie pole nagłówka, w którym wskazujesz
gdzie mają iść odpowiedzi na crossowany news. Możesz wówczas zadać
pytanie na np. 5 grupach mniej lub bardziej związanych z tematem, a
odpowiedzi/dyskusję przekierowywać na jedną grupę najlepiej pasującą.
Albo możesz wpisać w to pole słówko poster i odpowiedzi automagicznie
polecą do ciebie (o ile nie odspamiasz adresu).

> Mam sie zaczac bac ;-)?

Jeszcze nie. ~;-)

Pozdrawiam

--
Yogurt                        mailto:Yogurt_at_pitow-129.pitow.wroc.pl
Prezent dla kogoś?    Le Clip!    http://www.pitow.wroc.pl/~LeClip/