Re: MINI DISC => HDD

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 13:43:47 MET DST

On Fri, 11 Aug 2000, Voder wrote:

[...]
>+ Khuhehehe.......a mp3 nie sa przypadkiem porownywane z jakoscia CD ??

 Porównywalne nie są. (porównywane bywają [czepiam się -:)], ale
głośnik wewnętrzny z PCta też można porównywać z "głośnikiem"
elektrostatycznym - na niekorzyść tego pierwszego :]).
 Moje ucho może trawić jednokrotną konwersję audio->MP3->audio.
 Ale jakość porównywalna nie jest, o czym kilkakrotne przepuszczenie
dźwięku (cyfrowo !) przez ww. konwersję przekonuje...
 To, że organoleptycznie nie wykrywam w czymś różnicy - nie znaczy,
że jakość jest taka sama -:) Jedna i druga może być "high quality",
ale "procent braku" jest wielki (dla MP3 wobec audio) -;)
 Wiesz, dawno temu była popularna metoda kradzieży złota z monet
za pomocą zanurzania do wody królewskiej... na króciótki moment -:)
 I były one prawie tak samo dobre, jak przed zanurzeniem -:>,
tylko niektóre niedowiarki się czepiały :> (tak jak ja !),
że po sto pięćdziesiatym "trafieniu" coś jest nie tak :]

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.