Re: Celeron366 na 450

Autor: Jakub Rogalewski (jakubaro_at_go2.pl)
Data: Fri 11 Aug 2000 - 11:12:08 MET DST

Użytkownik Dexter <dexter_at_astercity.net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3992de84_at_news.astercity.net...

> ortograficznego
> :-))))))))

> U mnie na VIA Apollo Pro 1294

> 1024x768x16bit???),
> na

> Z pastą to bym nieprzesadzał. Wcale nieznaczy że im więcej tym lepiej.
> Najlepsze przewodnictwo cieplne ma bezpośredni kontakt dwóch metali. Pasta
> ma służyć tylko do wypełnienia ewentualnych nierówności i mikro porów w
> materiałach które się stykają. Lepiej wygładzić radiator papierem
ściernym
> powiedzmy 1000 niż położyć 1mm pasty.
> Pozdro
> [...]
Kolega ma sporo racji, ale...
Celeronki na powierzchni są nierówne, to prawda i bardzo dobrze zresztą, bo
i radiatory też są nierówne, więc jak chcesz szaleć po procku papierem
ściernym, to nie zapomnij wygładzić też i powierzchni radiatora. Radiatorowi
to może nie zaszkodzić, ale porockowi może ... za szkodzić, zwłaszcza jak
przedobrzysz ze szlifowanie.
Przyglądałeś się kiedyś radiatorom, na prockach. Różnych, od grafiki do
chipsetów, może warto by było, zauważyć, że są ponacinane, mają nierówne
krawędzie, ząbki, wypustki, itd.. Po co to wszystko? A no po to żeby
zwiększyć powierzchnię styku.
Jeśli celeron ma nierówną powierzchnie (wię jako powierzchnia styku jest
większa), i powierzchnię styku radiatora też jest nierówna (więc większa od
gładkie), to trzeba to wykorzysta. Właśnie po to Bozia stworzyła silikon dla
mężczyzn, kobiety używają bo w innych celach (patrz Pamela). Sylikon
doskonale wypełnia te małe przestrzenie pomiędzy nierównym powierzchnią
radiatorem, a nierównym powierzchnią celerona, i powierzchnie styku obu tych
Panów zwiększa się znacznie w skutek czego o wiele lepiej przewodzą ciepło,
bo rozprowadzają je po większej powierzchni.
Szlifowanie jest dobre dla grabarzy, a kto smaruje ten jedzie.
Pozdrowionka
JaKubaRo.