Re: Czestotliwosc FSB w 486

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Thu 10 Aug 2000 - 09:19:29 MET DST

Maciej Machacz wrote:

> Witam!
>
> Zadam smieszne pytanie, no ale coz - nie wszystko sie wie ;-)
>
> Mam cos takiego jak 486 DX 4 - 100, dokladnie sa to dwa procesorki, jeden
> Intela a drugi AMD - i teraz mam do Was pytanie - jaki jest mnoznik i jaka
> czestotliwosc FSB pracy w/w zabaweczek ? Czyzby to bylo 3x33MHz ?

Tak jest.

> Czy takie procesory mialy blokade mnoznika ? W jaki sposob ewentualnie mozna
> taki zabytek podkrecic ?

Ustawiając inną czestotliwość magistrali. AFAIR były możliwe 25, 33, 40
i 50 MHz. Niektóre, ostatnie płyty do 486 miały równierz zworki do
mnożnika ale nie wiem czy procki go słuchały (mnożnik miały na stałe
ustawiony w procku). Wątpię czy akurat DX4 100 da się podkręcić. Dobrą
podkręcalność wykazywały dopiero Am5x86 133 MHz. Wcześniejsze na ogół
nie dały się kręcić (niezależnie od producenta). Możesz spróbować
ustawić magistralę na 40 MHz ale widoki powodzenia marne.

Pozdrawiam

Karol