SB Live! trzaski - rozwiazanie

Autor: Andre (andre_at_kr.onet.pl)
Data: Tue 08 Aug 2000 - 21:48:21 MET DST

    Problem moj z trzaskami uzupelnialo jeszcze cos innego co stalo sie
bardzo intrygujace. Otoz reakcja komputera na wydawane polecenia w
Enviromentalu lub Speakerze byla bardzo dluga. Przy testowaniu karty u
kumpla, zjawisko to nie wystapilo. Zastanowilo mnie to i zaczalem szukac
przyczyny teraz tego problemu. Jak sie okazalo, wine ponosil monitor
antywirusowy MKS, ktory byl zainstalowany rezydentnie. Szczerze mowiac, te
reakcje przeciagaly sie nawet do min. a niekiedy i dluzej. Z poczatku
myslalem, ze to prawidlowa praca. No i teraz wszystko reaguje tak jak nalezy
i uruchomilem gre Quake Arena, na ktorym byly trzaski i to bardzo okropne.
Zaznaczam, ze gra ta nie obsluguje EAX-a, tylko A3D, lecz po zainstalowaniu
supportu do A3D dla Live!'a gre mozna uruchomic w trybie z efektem
przestrzennym. I co? No i trzaskow nie ma. Gra bardzo ladnie wykorzystuje
wszelkie odbicia, echa, itp. Problem niestety zachowal sie w grze Thief 2.
Obsluga EAX i dzwiek trzeszczy.
    Reasumujac odczulem poprawe, wiem ze karta jest sprawna, poniewaz bedac
u kumpla, o ktorym wyzej wspomnialem, przetestowalismy ja na 3 grach
obslugujacych EAX-a, to jest takich, u ktorych w opcji mozna bylo ten efekt
zaznaczyc bądź odznaczyc.

--
Pozdrowienia...
Andre  (Andrzej Turek)