Re: dysk i LBA

Autor: Zbynek Ltd. (sp2scf_at_priv4.onet.pl)
Data: Tue 08 Aug 2000 - 15:01:29 MET DST

Witam

long_at_jest.spoko.pl wrote:

> NO, ja wiem, czy to taki koniuszek? - moim przypadku to jest jakies
> ostatnie 1 GB dysku !! ;-(

Ups. Nie zgadlem. Ale zgaduje dalej;-) Masz dysk podzielony na partycje
mieszane: FAT 16 i FAT 32.

> Bede czekal z niecierpliwoscia - mozesz na priva do mnie poslac....(albo
> chociaz jakas notke, ze wyslales, na liste odpowiedz IBMa.)

No problem.

Wlasnie dopiero przed chwila uporalem sie (wlasciwie powinienem dodac, ze
po dlugiej walce) z kompem.
Sugestie IBM-a aby przetestowac dysk ich programem DFT testem niszczacym i
potem dokladnym, a potem zalozenie partycji ICH Disk Managerem sa do d...
Oczywiscie testy nie wykrywaja bledow, bo ich nie ma. Naprawde! Disk
manager tworzy niestety tylko jeden rodzaj partycji albo FAT 16, albo FAT
32. Niestety nie mozna utworzyc mieszanej. Z tego powodu uzylem po prostu
fdiska.
No i tu sie zaczynaja schody. Jezeli utworze partycje z jednorodnym
systemem plikow, to wszystko jest piknie. Jezeli utworze zas mieszana, to
kaszana. Wlasnie wtedy wykrywa te bad sectory na ostatnich 10 MB dysku.
Niewielka strata. Partycje 16 MB moge sobie darowac;-) Zaznaczam jeszcze
raz, ze te bady sa wykrywane tylko przy _mieszanych_ partycjach. A wiec
przy raczej nie 'zachwalanych' rodzajach pracy.

Jak pozycze jakis duzy dysk innej firmy, to zrobie podobne proby. Nie
wydaje mi sie, ze to jest blad tylko samego IBMa. W zasadzie to nie jest
chyba blad.

Chociaz ta kaszana po zalozeniu mieszanych FATow mi sie nie podoba, moge co
najwyzej, jak pewnie sam producent, poubolewac nad tym faktem.

Ostateczny wyrok w tej sprawie brzmi: sprawny.

Pozdrawiam

--
Tylko prawdziwi twardziele nie robia backupu.
    Zbynek,  sp2scf_at_friko4.onet.pl      ewent. sp2scf_at_polbox.com