Re: Dual Celeron

Autor: pokryfka (pokryfka_at_priv4.onet.pl)
Data: Mon 07 Aug 2000 - 10:39:19 MET DST

widze Grzegorzu ze napaliles sie na te dwa procki ;)

mimo ze sporo osob sie juz wypowiadalo moze uda mi sie cos nowego dorzucic
jako osoba ktora troche sie smp bawila

osobiscie mam plytke gigabyte'a 6bxds czyli dual na bxie ale slotowy no i ze
scsi
mam p3 450 i mimo ze moja plytka obsluguje Cumine (puszczalem cel2 533_at_800)
to postanowilem pozostac przy p3 450
byc moze wiele osob sie ze mna nie zgodzi ale celeron to kiszka zwlaszcza z
magistrala 66 a celka 533 na 100 nie puscisz :(

co do Cumine i cel2 to sa ponoc przejsciowki ppga>fcpga ale jest to sprawa
dosc egzotyczna i yroche byc musial sie za nia nalatac nie mowiac juz o tym
ze kosztuja pewnie nie malo

p3 450 sa teraz dosc tanie (ok 600zl) jedynym problemem jest rzecz jasna
plyta ze slotami; ja swoja kupilem za uzywana na gieldzie ale za niewielki
pieniadze bo 550zl - osoba od ktorej kupilem miala pare takich plyt chociaz
ostatnio podniosla troche cene - w kazdym badz razie ja jestem zadowolony i
polecam chociaz oczywiscie zakup nowego produktu ma swoje niezaprzeczalne
zalety;

na bp6 tez swego czasu chorowalem - jest ona pod wieleoma wzgledami lepiej
wyposazona: np u mnie jest tylko fsb 66 albo 100 (ale w koncu plyta ta nie
sluzy do podkrecania) a w bp6 jest soft menu ii i regulacja napiecia i to
dla kazdego procka osobno; co do kontrolera udma66 (ja mam ultra wide scis
scsi do ktorego mam poppieta nagryware i dwa dyski w tym jeden fas) to mam
zle doswiadczenia z highPointem ktory jest zamontowany na plytach abita -
chyba najlepszy jest promise

ok wydajnosc (acha gwoli scislosci prywatnie mam jeden procek ale pozyczylem
- niestety tylko na dzien i to nie caly - drugiego p3 450 i troche
testowalem konfiguracje dwuprocesorowa): w aplikacjach wielowatkowych (typu
wspominane 3d studio) wydajnosc jest prawie dwukrotnie wieksza, niestety
wiekszosc aplikacji przyspiesza duzo mniej - zwykle okolo kilkunastu procent
czasem nawet mniej; natomiast bardzo polepsza sie ogolna wydajnosc systemu w
momencie gdy jest robionych pare rzeczy jednoczesnie (np. wlaczalem sobie
dwa seti_at_home jednoczesnie ;)) takich ktore w nawet i w pjedynke czesto
bardzo blokuja system;
oczywiscie system tez wykonuje wiele procesow ronolegle i to sie rozklada na
dwa cpu niestety czesto (w szczegolnosci gdy sie ma malo ramu - ja mam 128 i
mniej nie polecam) blokuje predkosc odczytu dysku;
AFAIK Q3 obsluguje pqre prockow ale nie mialem czasu potestowac a poza tym
jak zauwazyli przedmowcy mozna to uznac za wyjatek - do gier lepszy bylby
jeden a szybszy;

procka testowalem na win2k, linuxie i chcialem na nt ale bez ponownej
instalacji albo zaaplikowania specjalnego zestawu lat system uzywal jednego
procka pomimo ze bios mojej mobo zglaszal dwa

w sumie smp to fajna sprawa ale prawde mowiac troszke bylem rozczarowany -
przecietny uzytkownik wiecej zyska kupujac jeden szybszy, natomiast tam
gdzie jest pare
aplikacji/aplikacja_wielowatkowa/wielu_uzytkownikow_na_jednym_serwerze
konfiguracja taka moze byc nawet i 2-krotnie szybsza

ja jednak zanim kupie drugiego p3 450 chyba najpierw kupie drugiego ibm dtla
i sprobuje przerobic kontroler udma promise'a na raida - niestety mam wersje
a6, ktora ponoc tez mozna przerobic ale nie bez problemow (MAM KTOS WERSJE
A1???)

pozdrawiam