Re: Standard DIVX

Autor: Xaltuton (demiurg__at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 06 Aug 2000 - 12:04:25 MET DST

adramel_at_nets.pl (Piotr Sobolewski) napisal:

>Divix to zwykły mpeg4 v3, tylko zhakowany by dziłał nie tylko z
>windows media enkoderem (który produkuje asf), ale takżez innymi
>programami generującymi animacje avi.

Ciekawa sprawa jest z tym divX'em.
Kiedys kompresowalem te same fragmenty filmu zarowno w divX'ie
jak i mpg4. Wyniki byly inne - nie mam tu na mysli
wielkosci plikow, ale jakosc obrazu, ktora byla
_zauwazalnie_ inna przy takich samych ustawieniach.
Co wiecej, niedoskonalosci obrazu (rozmycia,
pola przebarwien etc.) wskazywaly na inny charakter
algorytmu kodujacego. Wydaje mi sie, ze divX
jest wiecej niz tylko zhakowanym mpg4.

Andy