Re: overburning, cdaudio

Autor: Michał Kozusznik (mxm_crd_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 04 Aug 2000 - 09:57:08 MET DST

> Jak to jest z overburningiem. Myślałem że to nagrywanie więcej niż 650
> MB na płytę.

Nie. To nagrywanie wiecej na plyte niz potrafi ona pomiescic (w pewnych
granicach)

Ale w Nero miałem wyłączony overburning a 702MB weszło na
> płytkę 80 minut. Natomiast nie mogę nagrać więcej niż 650Mb (74m) lub
> 702MB (80m).

No i prawidlowo. Tak powinno byc. W NERO wlacz overburning i podaj ile
wiecej ma sie wypalic. Zwykle da sie minute lub dwie wiecej. Ale jakosc tego
nagrania bedzie zalezala od jakosci plyty. Podobnie jak ma to miejscie przy
overclockowaniu CPU - nie kazda plyte da sie dobrze overburnowac

> Czego używać do nagrywania CD-Audio żeby mieć wygodne kopiowanie całej
> płytki i nagrywanie z mp3, przy możliwie maksymalnej jakości?

Masz MP3 i chcesz z tego zrobic CDDA? NERO umozliwia wypalanie pluyt wprost
z MP3. Przeciagasz je do okna CD-Audio jak zwykle wave'y

> Podobno CD-audo najlepiej nagywać tylko z podwójną prędkością. Czy to
> prawda? Dlaczego?

Chodzi o stare napedy w wierzach. Przy szybszym wypalaniu uzywana jest
wieksza moc lasera przez co struktura wypalonej plyty ma troszke inna
charakterystyke. Ale to bylo dawno i nieprawda. Teraz to nie ma znaczenia.
Ja wypalam x8 i plyty sa czytane na wszystkim.

> jakości. Jakie programy do nagrywania radzą sobie jednocześnie w miarę
> bezbłędnie z odczytem cd-audio? Ripowanie płytki do wav i dopiero
> wypalanie nie jest zbyt wygodne.

Ale najbezpieczniejsze. Przy odczycie plyt CDDA nie ma zadnej korekcji
bledow na poziomie cyfrowym. Niesttey standard CDDA (Red book) nie
przewidzial zapisu na CD zadnych informacji umozliwiajacych detekcje i
korekcje bledow. Jest tylko korekcja na poziomie C1 i C2 ale one dotycza
tylko odczytu pojedynczego bitu i slowa i nie jest powiedziane ze sa one
prawidlowe.
W zwiazku z tym nie masz nigdy do konca pewnosci czy muzyke zrzuciles
bezblednie czy nie. Przy wyprobowanym napedzie i dobrej jakosci oryginalach
wystarczy COPY CD (np. w Nero). ALe ja radze zrzucac np. WinDac'iem (jeszcze
lepiej Catalistem Pro bo szczegolnie jesli chcesz dodac sobie CD-text do
plyty bo mozesz tytuly z bazy CDDB sciagnac).

--