Re: DAO <> RAW - Różnice ? Pytanie

Autor: Michał Kozusznik (mxm_crd_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 03 Aug 2000 - 15:31:02 MET DST

> Nie mogę znaleźć, odpowiedzi a tylko sprzeczne informacje. HP M820e
> obsluguje DAO a znalazlem info ze nie obsluguje RAW.
>
> CZy to prawda?

To ciekawe aczkolwiek mozliwe. DAO to tryb nagrywania ktory charakteryzuje
sie wypalaniem plyty w calosci. Tj, od zapalenia lasera wypalane sa
wszystkie dane (bez wzgledu na ilosc sciezek) do konca po czym laser zostaje
wylaczony.
Tyle ze formatu pilnuje firmware nagrywarki. Program wysyla odpowiednie dane
a nagrywarka sama formatuje go odpowiednio wypalajac plyte.
Umiejetnosc nagrywania RAW sprowadza sie do tego ze naped zezwala na
pobieranie od programu danych na najnizszym poziomie (jeszcze ponizej
sub-channeli) co sprowadza sie do mozliwosci kontroli programu nad kazdym
wypalonym bitem. a nie tylko nad danymi jakie sie znajda na plycie.
Tu ciekawa uwaga: nagrywarka ktora nie supportuje DAO a umozliwia wypalanie
RAW moze plyte DAO faktycznie wypalic. Trzeba miec tylko program ktory
zajmie sie danymi i je obrobi tak aby mozna bylo je slac bezposrednio do
lasera... (upraszczajac)

--