Odp: Hardware pod NT

Autor: Jarosław Pudełko (japu_at_poczta.fm)
Data: Thu 03 Aug 2000 - 11:07:35 MET DST

Użytkownik Marcin Rudnik <mfrack_at_yahoo.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8mb9iu$2pap$1_at_news.ipartners.pl...
> w najblizszych dniach zamierzam uruchomic mala domene NT4 (serwer,
drukarka,
> 10 stacji roboczych, na niektorych aplikacje graficzne, lacze
internetowe).
> jestem w trakcie rozwazania ofert zakupu odpowiedniego sprzetu ale ze
> wzgledu na bogata oferte rynkowa ciagle sie wacham. czy moglibyscie mi
> doradzic jaki sprzet brac pod uwage? jakie marki idealnie wspolgraja z NT?

Osobiscie zlozylem 3 serwry pracujace pod NT.
konfiguracja byla nastepujaca:
2xPentium III 500 Xeon
MB Intel GX+ (SCSI Adaptec, Port RAID, Grafika, siec 100MBps)
Dodatkowa karta sieciowa 100MBps dwuportowa
Dodatkowa karta sieciowa 100MBps jednoportowa
512MB RAM
3xHDD SCSI 10000rpm 18GB IBM
Kontroler RAID MYLEX 960
obudowa Cabrillo C

Z NT chodzilo bez problemow (Wersja 4.0 Server). Koputery strasznie drogie,
ale dzialaja do tej pory (czyli ok 2 lata).
Wydaje sie, ze pod NT najlepiej wsadzac Intel, Adaptec, Mylex.
Odradzam procki typu K6 itp (sam mam taki w domu i wiem, ze czasem sa
problemy), jakies magiczne kontrolery SCSI i dziwne plyty. Pewnie bedzie
chodzilo, ale pytanie jak stabilnie.
Jesli chodzi o kofiguracje, to wszytko zalezy od stawianych wymagan. Goraco
polecam dyski 10000rpm pracujace w RADI5. Oprocz tego, ze sa zabojczo
szybkie, to jeszcze dane sa bezpieczne.

Jesli interesuje cie wiecej informacji, to zapraszam na priv.

pozdr, jarek