kontroler ATA/66

Autor: pryzma (pryzma_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 02 Aug 2000 - 07:26:57 MET DST

Witam!
zastanawiam się nad kupnem kontrolera ATA/66. W obecnej chwili mam IBM
ATA/100, Quantum ATA/66, CD-ROM Teac i nagrywarkę Teac. Moja płyta Abita ma
tylko dwa wejścia ATA/33. Do prawidłowego działania tych czterech urządzeń
dwa wyjścia to podobno za mało. Jak to podłączyć? Dwa twarde dyski musza
być na master - ten drugi jest często przenoszony do innych komputerów,
które mają jednego twardziela - ustawionego na Master. Bez sensu jest za
każdym razem wyciągac dysk z kieszeni i przestawiać go na Slave - nie po to
kupiłem kieszeń! Czytałem, że do kontrolera trzeba podłączać te same dyski.
Czy to prawda? Podobno o pojemności łącznej decyduje najmniejszy dysk, a
wydajność określa najwolniejszy? jak to rozumieć? To przy dwóch różnych
dyskach ogólnie spadnie czy wzrośnie mi wydajność? Czy gdy strzeli jeden z
dysków to traci się wszystkie dane? Czy Kontroler Asusa i Abita to jeden
pies?
Dzięki z góry za odpowiedź
Pozdrawiam
pryzma