Podl. 2 komp. bez huba

Autor: Tomek (tom5_at_poczta.fm)
Data: Wed 02 Aug 2000 - 00:06:19 MET DST

Mam pytanie zwiazane z podlaczeniem dwoch komputerow (polaczenie
bezposrednie bez huba) . Mamy (ja i kumpel) dwie karty sieciowe: ja 3Com
3C905B TX NM, on Acorp L - 970. On wlasciwie nie wiedzial, czy jest to karta
10 czy 100 MBit, ja zalozylem, ze 100. Jak zajrzalem na strone producenta
 http://207.226.164.58/products/lan/a970.htm ) okazalo sie, ze jednak 10.
Problem w tym, ze przy kupowaniu kabla (skretka 5 kategorii, wtyki rj-45 -
kilka kolorowych kabelkow w przewodzie, z przeplotem) goscie ze sklepu
pytali sie, czy to ma byc do sieci 100mb. Czy wiec kabel zrobiony do 100 mb
nie nadaje sie do 10, czy moze chodzilo im o to, ze przewod do 100 musi miec
odpowiednio wysokie parametry ? Czy te karty w ogole beda ze soba
wspolpracowac (mysle, ze moja chyba moze tez pracowac w trybie 10)? Ja mam
przy karcie tylko rj-45, on ma jeszcze na koncentryk.

Tom