IrDA

Autor: Michal C. (michalcz_at_go2.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 18:51:54 MET DST

Witam,
Postanowiłem sobie obstalować złącze podczerwieni
do stacjonarnego PCta ot taka namiastka
laptopa .Chciałem tego używać do komunikacji z tel.kom.Nokia 6110.
Ponieważ w żadnym ze sklepów komputerowych
nie słyszeli o czymś takim do komputera stacjonarnego
więc sprawiłem sobie "Interfejs IrDA do komputera PC"
tj.kit AVT 1231.
To niezwykle proste do montażu urządzonko (5 minut)
ale dalej schody i oczywiście problemy.
Opis tego kitu jest dość enigmatyczny a zwłaszcza to jak go
podpiąć do PC.Ma cztery wyprowadzenia
oznaczone jako Rxd,Txd,GND(oznaczony na płytce jako -"minus")
oraz Vcc1(na płytce jako +"plus").
Najpierw myślałem,że trzeba to podłączyć do złącza RS232
gdzie znalazłem pin3 który jest TXD(czyli nadawanie) pin2 RXD
(czyli odbiór) oraz pin 5 czyli GND(masa=minus)ale nie wiedziałem
gdzie podpiąć Vcc1(czyli + na płytce).
Dzisiaj z grupy pl.misc.telefonia.gsm dowiedziałem się że to złącze
podłącza
się do portu IrDA na płycie głównej o ile ona je posiada i dodatkowo
trzeba coś zmienić w BIOSie.
Ponieważ komp jest na gwarancji i jest zaplombowany nie mogę zajrzeć
do środka i zobaczyć czy jest tam wspomniane złącze.
I stąd pytanie czy można do mojej płyty(MicroSTAR na chipsetcie
i 440BX-W977 // Intel podłączyć złącze Irda ???
A może można to zrobić tak jak myślałem na początku poprzez RS 232???
Oczywiście będę wdzięczny za wszelaką pomoc.
Pozdrawiam
                 Michał C.