Re: pytanko

Autor: Roman Sąsiada (katoda_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 17:07:43 MET DST

matjas wrote:
> 1. FDC
kontroler dysków elastycznych, tj stacji dyskietek 1,4 MB

> 2. IrDA
mozliwosc uzywania zamiany jednego z portow COM na lacze podczerwone -
trzeba dokupic specjalny adapter

> 3. keyb./mouse wake up
wlaczanie komputera poprzez klawiature (zazwyczaj poprzez wklepanie
hasla) lub myszke (ale jak to nie wiem, bo nie testowalem)

> 4. wake up on
> 5. LAN (to kojazy mi sie z siecia, ale co wspolnego ma z tym plyta ?)
punkt 4 i 5 pewno mialy byc razem - chodzi o wlaczanie komputera
zdalnie, poprzez siec komputerowa - konieczna karta sieciowa obslugujaca
takie cos

> 6. FSB
czestotliwosci magistrali systemowej, ktore dana plyta moze generowac -
im wiecej mozliwosci i im wyzsze, tym lepiej

> 7. modem ring on
wlaczanie komputera/budzenie z uspienia poprzez modem

> 8. monitorowanie systemu (brzmi fajnie, ale na czym ono polega ?)
w BIOSie komputera lub pod Windgroza, przy pomocy odpowiedniego programu
(zazwyczaj dostaczanego z plyta glowna) mozesz sprawdzic temperature
procka, obroty wiatraczka, poziomy napiec etc etc

> 9. SB-Link (SB kojazy mi sie z PRL'em ;-) )
to zlacze mialo byc teoretycznie wykorzystywane przez karty dzwiekowe na
PCI do pracy w czystym DOSie i emulowania kart pracujących na magistrali
ISA - dostarcza kilka sygnalow, ktore nie sa generowane przez PCI, a
koniecznych do poprawnej symulacji pracy karty na magistrali ISA.
Praktycznie nie wykorzystywane.

> I jeszcze jedno: jesli na plycie jest kontroler IDE ATA33/66, to
> czy bedzie prawidlowo (czyt. rowniez: z max. mozliwa wydajnoscia)
> dzialal dysk UDMA66 ? W ogole ATA66 i UDMA66 to synonimy ?
Tak, ATA66 i UDMA66 to jedno i to samo.

Niech mnie tylko grupa za mocno nie gryzie, jak cos pop... pomylilem...
Pozdrawiam

--
Roman Sasiada
katoda_at_poczta.onet.pl   katoda_at_kki.net.pl