Re: athlon + GA 7IXE

Autor: Bartosz Zembrzuski (Bartosz.Zembrzuski_at_softax.com.pl)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 12:05:14 MET DST

MMX wrote:
[..]

> plyta ruszyla z moim procem i wsio wydawalo sie mi ze jest ql a o to co sie
> dzieje mam 196MB ramu
> i niektore programy pokazuja ze jest go 65MB mysle sobie dobra moze sie myla
> ale ostatnio postawilem Linuxa mandrake 7.1 i odziwo on tez pokazuje
> 65MB.....wiec co jest pamiec na innych kompach chodzi normalnie sprawdzalem
> tez pamieci na innych chipsetach niz posiadam ciagle 65MB....

Jakiś czas temu (nie jestem pewien, czy w najnowszych jądrach nadal
trzeba to robić) trzeba było powiedzieć jajku Linux'a, że ma więcej ramu
niż 64 MB, bez tego obsługiwało tylko 64.
Robiło się to jakoś tak:
w lilo.conf (jeżel używasz lilo) append_mem = ileś tam
w loadlinie mem = ileś tam

Nie pamiętam dokładnie - patrz dokumentacja