Re: Jak duza odleglosc w lokalnej sieci?

Autor: Piotr Szczesnik (szczesnik_at_usa.com)
Data: Tue 01 Aug 2000 - 01:48:01 MET DST

On Sun, 30 Jul 2000 16:28:28 +0200, "Marcin Dybowski"
<master007_at_poczta.fm> wrote:
>sobie kable a zwłaszcza Zakład energetyczny . Sprawdziliśmy kabel żarówka z
>jednej strony z drugiej zasilacz .Zadziałało

Lepiej sprawdzić omomierzem. W mojej sieci zdarzało się, że ktoś słabo
założył końcówki (każdy robił to we własnym zakresie) i wtedy zdarzały
się dziwne wartości rezystancji (np zmiany ~90-1000 omów) i siec
przestawała działać.
Przy kompletnie zrobionym kablu (założone oba terminatory) mierzona
rezystancja w miejscu, gdzie podłącza się kartę sieciową powinna
wynosić troszkę więcej niż 25 omów.

>Zabraliśmy się do podłączenia wtyczek kiedy
>u siebie dotknąłem kabla ( u kolegi był już podłączony ) i obudowy komputera
>poczułem lekkie porażenie prądem .
>Kumpel [...] powiedział że musimy mieć inne fazy.

Możliwe.
Taki długi kabel jest też niezłą anteną, to też robi swoje.

> Powiedział zebym przekręcił przewód zasilający o
>180 stopni i to powinno załatwić sprawe .

Nic to nie da, szczególnie jeśli w gniazdku jest bolec.
W ten sposób fazy nie zmienisz.

>1.Jak wkoncu musimy podłączyć kompy abyśmy mieli taką samą fazę

Jeśli się da, to zmienić fazę, z której zasilane są gniazdka
(podłączyć do innego przewodu, który biegnie od transformatora).
Najlepiej zatrudnic do tego elektryka,

Można też zastosować odpowiednie UPSy.

>Dodam ze nasze domy są podłączone do tego samego transformatora(nie wiem
>czy ma to jakies znaczenie ?)

To bardzo dobrze, ale trzeba wykombinować, aby wszystkie sprzety były
zasilane z tej samej fazy.

>Aha jeszcze jedno jak mam dobrze uziemić kompy aby mnie nie poraziło

Podłączając masę kabla sieci komputerowej do dobrego uziemienia, np
bolec w gniazdku jeśli jest i pełni swoją rolę (a nie tylko wisi nie
podłączony do niczego), może być kaloryfer jeśli rury są metalowe
(trzeba zeskrobać trochę farby aby się do niej dostać)

--
=--------   /__//_  /     ---------- mailto:szczesnik_at_usa.com ------=