Re: HIS kontra ISDN - ciag dalszy ...

Autor: Paweł (profi2_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 29 Jul 2000 - 00:02:24 MET DST

Użytkownik Beer <beer_at_poland.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3981CC95.5F44F9EB_at_poland.com...

Na

> Chyba zostalem zle zrozumiany ... (zreszta jak kobieta mi
> to powiedziala tez upieralem sie z impulsami) .. a wiec ludzkim glosem
> :}
>
> Place im 85 zlotych na miesiac. Wlaze na ich Inet
> np. 1 pazdziernika, zlaze 31 pazdziernika i zadnych impulsow
> tylko te 85 zl (oprocz tego koszty ewentualnych rozmow) ...
> I wlasnie to jest takie ciekawe do tego stopnia ze zaczelem sie
> zastanawiac czy kupic HIS'a czy ISDN ...
>

> PS.
> Staly IP to w tym wypadku rzeczywiscie powazny argument ...
>
> ---Beer---

To nie jest tak do końca prawdą poza 85 zł/mies. ryczałtu (zamiast płacić
jak za impulsy w Tepsie) trzeba płacić 46-56zł abonamentu (tak jak abonament
w Tepsie) czyli całkowita opłata za połączenie ISDN 128 kbit/sek. wynosi
ok.130-140zł. Za 85zł/mies. można mieć połączenie modemowe 56 kbit./sek.
Cała ta oferta dopiero od 15 września przynajmniej tak mi mówił dziś gość w
Dialogu. Natomiast jakieś rozwiązanie (ISDN, HIS lub coś innego) ze stałym
numerem IP w bliżej nieokreślonej przyszłości.
Jeśli chodzi o HIS-a nie jest to złe rozwiązanie pod warunkiem, że działa
tak jak trzeba. Ja w tej chwili walczę z Tepsą bo zdarzają się takie dni
kiedy połączenie z serwerami polskimi jest na poziomie 0,5-1,5
kilobajta/sek(czyli 4-12 kilobity/sek.) - ostatnio to około 30-45% czasu a
często jest tak, że połączenie wynosi 11-12 kilobajtów/sek.(88-96
kilobitów/sek.). I nie ma tu żadnej reguły. Bywa też tak, że mam połączenie
z serwerami zachodnimi na poziomie 11-12 kilobajtów/sek. przez dłuższy czas
np. 16 godzin chociaż z reguły wynosi 2-6 kilobajtów/sek.
PS.
Też jestem z Zielonej Góry (jestem podpięty do centrali tel. na Rydza
Śmigłego - koło wiaduktu na Łużyckiej)

Paweł