Re: Monitor zmienia barwy

Autor: Jaroslaw Sakowski (jareks_at_pa6.leszno.sdi.tpnet.pl)
Data: Fri 28 Jul 2000 - 15:57:22 MET DST

Witam,

"Karol Baranski" <kbaransk_at_wsisiz.edu.pl> writes:

> witam
> Czy ktoś wymieniał samodzielnie kabel VGA w monitorze?
> Jak się do tego zabrać? Są jakieś trudności? A może lepiej oddać do
> serwisu?

Zalezy od praw gwarancyjnych i Twoich umiejetnosci. Sa dwa rodzaje
przewodow: zakonczone obystronnie zlaczami (przykreca sie je do i do
karty graficznej) oraz wprowadzane do monitora na stale. W przypadku
tych pierwszysch odkrecasz po prostu zaciski i to jest
trywialne. Drugi przypadek jest trudniejszy i moze wymagac
umiejetnosci lutowania. Jak sie nie czujesz na silach to wtedy oddaj sprzet
do serwisu.

> Dlaczego po użyciu przedłuzacza do monitora psuje mi się obraz - tzn.
> powstaje cien? Czy kabel ten ma jakieś przebicia, czy co.

Przewod przedluzajacy i jego zlacza sa niskiej jakosci i powoduje to
znieksztalcenia przebiegow (glownie odbicia sygnalow). Znam to ale w
wydaniu (kiepskich) przelacznikow 2 komputery-1 monitor. Wymien
przedluzacz albo lepiej jak do monitora podlacza sie przewod obustronnie
zakonczony zlaczani postaraj sie o przewod odpowiedniej dlugosci w
jednym kawalku.

ps
 W temacie jest o zmianie barw monitora. Uszkodzenie przewodu sterujacego to
 tylko jedna z mozliwych przyczyn.

--
Jaroslaw Sakowski
alternative e-mail : sakowski_at_zsrbojan.tpnet.pl