Re: Pytanie do UZYTKOWNIKOW nagrywarek ATAPI

Autor: Guhru (guhru_at_bbs.chip.pl)
Data: Sun 23 Jul 2000 - 23:49:24 MET DST

> Pytanie oczywiscie jak to to dziala? Chce sobie kupic nagryware
> (plextor), ale jak bylem na gieldzie to nigdzie nie moglem znalezc SCSI
> tylko ATAPI. Czy pod Win98 bedzie to dzialalo stabilnie czy co druga
> plytka bedzie leciala do kosza?
Jeśli nie masz nadmiaru gotówki i masz w miarę szybki sprzęt to ze spokojnym
sumieniem bierz ATAPI. Praktycznie wszelkie krążące o SCSI opinie to relikt
z czasów pierwszych nagrywarek, który jest już tylko stekiem bzdur
podtrzymywanym przez snobków. SCSI było i jest systemem bardziej
zaawansowanym od ATAPI, ale jeśli tylko Twój sprzęt obsługuje UDMA to SCSI
nie ma nad nim żadnej przewagi. To, że mając SCSI możesz przy nagrywaniu
włączyć Word'a, a przy ATAPI nie to już szczyt nieporozumienia. Wszystko
zależy od konfiguracji sprzętu. Miałem dwie nagrywarki ATAPI, Ricoh i LG i w
obu przypadkach mogłem robić praktycznie co chciałem przy nagrywaniu. Przy
8x mogę sobie spokojnie grać w Q3 lub kopiować pliki, wszystko dzięki UDMA w
dysku. Jeśli się je wyłączy to ryzyko oczywiście wzrasta, ale takie rzeczy
jak Word nie są problemem. Mam za to kumpla z nagrywarką SCSI Teac x4 oraz
dyskiem SCSI C433+256MB RAM'u i nagrywanie potrafi wywalić przy włączaniu
Word'a. Mój kumpel ma natomiast Plextor'a 8x4x32 na ATAPI i również nie ma
żadnych problemów. Jeśli jednak masz 32MB Ram'u to pod W98 zalecałbym
zarówno na SCSI jak i na ATAPI nie robić zbyt wiele w trakcie nagrywania -
wtedy na pewno nie spalisz żadnej płyty. Pozdrawiam!

Guhru
guhru_at_bbs.chip.pl