Re: Ratunku, Windows odbiera telefony!

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Mon 24 Jul 2000 - 18:15:35 MET DST

Użytkownik "Adrian" <a_konarski_at_yahoo.com> napisał w wiadomości
> Windows Me, ktory testuje zaczal mi odbierac telefony i nijak tego sie nie
> da wylaczyc. Zreszta robil to od razu po zainstalowaniu. Probowalem we
> wlasciwosciach modemu wpisac ATS0=000 ale to nic nie daje. Tzn. daje, ale
do
> momentu zrestartowania modemu. A gdy robie badanie szczegolowych
wlasciwosci
> modemu nic sie nie zmienia, zauwazylem ze tam jest zawsze ATS0=1 Pomaga
> wylaczenie COMa 4. Dodam ze nawet gdy modem nie byl zainstalowany istnial
> podobny problem. Wystarczylo by port byl aktywy. O co chodzi bo w Windows
> [...]
Hmm... musisz zmusić modem do przyjęcia proponowanej wartości S0=0. Modem
może mieć ten wpis w eepromie na stałe, powinno pomóc polecenie ats0=0&w (z
zapisem). Jeżeli potem po at&fs0? dalej będzie np. s0=1, to jesteś w
kłopocie... będziesz musiał zmienić string inicjujący modem w rejestrze.
Dlatego w rejestrze, bo każda inicjalizacja modemu, np. przy wybieraniu
numeru do TPSA, zaczyna się od at&f lub at&z (reset modemu), co przywróci
nieprawidłową wartość. Należy odszukać string inicjalizacji modemu w
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\ (i tu szukasz po
nazwie modemu), najpewniej bedzie to klucz INIT. Dopisujesz na końcu stringu
S0=0, dla pewności dopisz także S0=0 do stringu w kluczu Monitor, Reset oraz
Hangup. Lub wszędzie tam, gdzie znajdziesz polecenia &F, Z lub H.
Spróbuj połaczyć się z TPSA; w katalogu \Windows znajdziesz plik
ModemLog_<nazwa_modemu>.txt z zapisem poleceń wydawanych do modemu podczas
łączenia.
BTW jaki to modem? Bo jeśli winmodem, to o eepromie i zapisie do niego
zapomnij...

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki