problem - pomocy

Autor: Grzegorz Goraj (gigi_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Fri 21 Jul 2000 - 23:23:27 MET DST

od jakiegoś czasu mam problem z odtwarzaniem jakichkolwiek filmów a
szczególnie *.avi (o asf nie wspomnę), dokładniej - "muli" się ....

Objawy? ...: klatki odświeżają się strasznie powoli , ale dźwięk "nadąża",
chociaż czasami tak jakby się bufor przepełniał.
Próbowałem już wszystkiego co mi znane (zmiana karty graficznej i sieciówki
na slotach, 6 x reinstalacja windy włącznie z "format c: ", wyłączenie
karty dźwiękowej (zintegrowana na płycie głównej ), wyjęcie karty sieciowej
(te dwie ost. próby bez reinstalacji systemu) - początkowo karta sieciowa z
dźwiękówką gryzła się ale zamiana slotów pomogła, próbowałem zmieniać
przyspieszenia sprzętowe i nic - a testy DirectX chodzą bez żadnych
problemów)

Robiłem testy mpega przy pomocy Xing 3.02 - wynika iż transfer z dysku jest
ok. 15x szybszy niż wymagane dla 30 klatek/s i cpu szybsze ok. 3x, ale
Display/Bus jest ok 14x wolniejszy: zamiastwymaganych 420 ms daje 6070 ms.
Co ciekawe sprawdziłem kartę grafiki u kumpla i chodzi jak burza lepiej niż
jego na AGP (moja jest na PCI)

Najciekawsze jest to, że mój sprzęt działał wcześniej bez zarzutu -
oglądałem filmy różnych formatów i nie było takich niespodzianek. Poprostu
kiedyś przyniosłem film i ... masz ci los. Nie wiem czym to może być
spowodowane bo w czasie od ostatniego "dobrego" oglądania do tej
"niespłodzianki" wiele się wydzrzyło: zainstalowałem na osobnej partycji
Linux'a ( co chyba nie powinno mieć wpływu) oraz dokupiłem sieciówkę (ale
jej wyjęcie nic nie pomogło).
Gwarancja minęła więc zostałem sam, a nie mam już więcej pomysłów.
Może jakieś ustawienia w Biosie, albo inne sterowniki...

Moja konfiguracja:
Celeron 300 na przejściówce
PCchips M729 (3x pci, 2x isa, 3x bank pam, karta dźwiękowa)
k. sieciowa Genius GE2500III
k. grafiki Martrox Mistique 220
 reszta chyba nie ma znaczenia
Czekam na wasze podpowiedzi