Re: CDRW: mp3 to audio

Autor: Michał Kozusznik (mxm_crd_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 21 Jul 2000 - 08:51:07 MET DST

> W przypadku nagrywania "no gaps" w TAO należy ustawić przerwę na 1 ramkę
> (1/75 sekundy). Przerwa będzie, ale prawie nieodczuwalna, no i nie będzie
> tych irytujących trzasków między numerami. Ale to rada dla tych, którzy
nie
> mają DAO.

To jeszcze ja pare slow bo wiekszosc tych wypowiedzi jest prawdziwa.
Standard RedBook jak i pozostale opisuja ze miedzy sciezkami nagrywanymi w
trybie TAO musi byc przerwa: post-gap, gap i pre-gap. Jest (byla) ona
ppotrzebna na wylaczenie i ponowne wlaczenie lasera. Poniewaz 20 lat temu
byl to czas dosc duzy przerwa zostala ustalona na 2 sek. Obecne nagrywarki
potrafia wylaczyc/wlaczyc laser w czasie b. krotkim (1 block) przez co mozna
zejsc z odstepem miedzy utworami w TAO do tej 1/75 sek.
A co do trzasku, to powstaje z powodu niepoprawnego postawienia indexu
(bodajze ma nr 0)rozpoczynajacego utwor wzgledem pre-gap gdzie laser zaczyna
sie "rozpedzac". A to nieprecyzyjne stawianie indexow jest zwiazane z
brakiem kontroli nad pozycja danych na plycie (jak wiadomo w bloku CDDA nie
ma zadnych danych naglowkowych, detekcji i korecji bledow tez nie ma, ale to
tak na marginesie).
Przy czym jesli zejdzie sie z gap'ami do wielkosci 1 bloku to
prawdopodobienstwo postawienia w nim indeksu jest wlasciwie rowne zero.
Zreszta pewnie sie nie da :)) I dlatego ten sposob moze byc pozbawiony
trzasku na poczatku utworu

Polecam strone http://mops.uci.agh.edu.pl/~mxm_crd/CDtech
Kiedys pisalem cykl artykulow na ten temat.

--