Odp: przypisanie domeny

Autor: dobry (wfp_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 21 Jul 2000 - 00:52:07 MET DST

Użytkownik P. Madej <madej9p_at_wizard.ae.krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8l4rou$9k5$1_at_flis.man.torun.pl...
> mam pytanko do szanownych grupowiczow...
> zalozmy ze wykupuje domene - w jaki sposob przypisac ja do konta na
> serwerze niekomercyjnym.
> przykladowo: wykupuje domene "user.com" i chce przypisac ja do posiadanego
> konta na serwerze np. www.kki.net.pl/~user w ten sposob aby po wpisaniu
> www.user.com wyswietlila sie strona umieszczona na tym koncie
>
> Pawel Madej
> madej_at_inetia.pl
> madej9p_at_wizard.ae.krakow.pl

Witam,
Robisz tu chyba podstawowy błąd logiczny. Nie słyszałem do tej pory by ktoś
wykupił domenę, żeby później korzystać z domeny oferowanej przez providera
oferującego free konta. Jeżeli wykupisz domenę, dogadaj się co do hostingu
wirtualnej domeny przez jakiegoś providera - najlepiej spojrzeć na dowolny
ranking w necie.
Wtedy na www.user.com możesz zamieścić index.htm o zawartości
przekierowującej na twoje free konto obsługiwane przez dowolnego providera,
np. KKI:
<HEAD>
<META http-equiv="Refresh" content="0; URL=http://www.kki.net.pl/~user">
</HEAD>

Jeżeli byś coś dziobał w PHP, to jest tam ładna funkcja śląca stosowny
header HTTP do browsera:
<?
 header ("Location: http://www.kki.net.pl/~user");
?>

Ale to wszystko się kupy nie trzyma ;)... Hmm.. A może i jest to sposób? W
sumie domenę com.pl masz za, bodajże, 150 zł na rok, free konto na KKI nic
cie nie kosztuje. Na wykupionej domenie trzymasz tylko ten przekierowujący
header. Najtaniej chyba wyjdzie zakupic SDI i na tym postawic tego
redirecta.
Zawikłane, głupie, ale może nie do końca? Zamotałem się nieco ;)). Trzeba to
uważnie skalkulować. No i zadaj sobie pytanie jaki soft musi śmigać na
serwerze, z którego korzystasz. Podejżewam (nie jestem pewien), że wszelakie
procesy odpalane na serwerze providera free kont możesz sobie wybić z głowy.
A szkoda by było pewnie, prawda?
Ale to wszystko i tak jest suxx, bo jak cię roboty indeksujące pokatalogują
(altavista i inne webcrawlery), to będzie dosyć miazga. Index tu, reszta
gdzie indziej? Przemyśl to.

Pozdrawiam,
Dobry.