Re: P³yta ASUS CUBX

Autor: Kris (kris_at_pc.com.pl)
Data: Wed 19 Jul 2000 - 00:45:44 MET DST

Cze¶æ,

>Czy kto¶ z grupowiczów ma jakie¶ do¶wiadczenia z eksploatacji p³yty ASUS
>CUBX ?

Ja mam :-))) Nie chcê pisaæ recenzji ale wrzucê swoje trzy grosze ...:

1. klasyczny P3B-F z dodanym kontrolerem CMD648 (udma66) i zamienionym
Slot1 na S370 (FCPGA). Czyli ta sama prêdko¶æ.

2. Stabilny do bólu. Jecha³em na maksymalnej FSB p³yty czyli 150MHz (i
to na dwóch modu³ach pamiêci). CMD zniós³ to bez oporu. Stabilizatory
napiêcia klasyczne dla nowych Asusów czyli nie do pobicia. Wspó³praca
z pamiêci± równie¿. Zero problemów z nowymi kartami AGP je¶li dasz
obudowê z sensownym zasilaczem (realne 14A przy 3.3V i ze 230W).

3. Lepiej nadaje siê do koperków ni¿ Celeronów II bo równie¿
klasycznie brakuje czêstotliwo¶ci FSB pomiêdzy 83 a 100MHz. Za to w
wy¿szych czêstotliwo¶ciach ska³a. Szkoda, ¿e nie dali lepszego uk³adu
zegara (np. dodatkowo 90, 95, 145 i 155MHz) ...

4. Dodatkowy kontroler Udma66 jest delikatnie mówi±c IMHO ma³pim
dzia³aniem marketingowym bo oczywi¶cie wiêcej z niego szkód ni¿
korzy¶ci (bo to takie modne ostatnio, ¿e trzeba mieæ udma66 :-))). Nie
daje siê wy³±czyæ (zabiera przerwanie). Chodzi w Win9x podobnie jak
Promise czyli w miarê szybko (czytaj trochê szybciej jak Udma33 z BX)
ale je¶li kto¶ chce Win2000 to bez Bios'a 1006 (zawiera Beta bios do
CMD) i nowych driverów z internetu radzê trzymaæ siê z daleka (1/3
wolniejszy od BX IDE, czuæ nawet bez stopera). Na nowych jest OK
(czyli jak w Win9x). Dodatkowo CMD za³atwia STR (Suspend-To-Ram) choæ
nowy Bios co¶ chyba wnosi (nie testowa³em jeszcze na beta bios).
Szkoda mi³ej funkcji. Generalnie jak masz wiêcej ni¿ cztery urz±dzenia
IDE i Win9x to skorzystasz na ró¿nicy w cenie choæ osobi¶cie wola³bym
do³o¿yæ Promise'a na karcie PCI (150z³). Nie wiem jak idzie bootowanie
z Linux'a ale z Win2000 wymy¶lili do instalacji taki pomys³, ¿e ma³o
siê ze ¶miechu nie posika³em ... Generalnie dla mnie minus jak dla
wszystkich p³yt z takimi wodotryskami (patrz Abit BE6-II czy MSI BX
Master) reklamowymi.

5. S370 mo¿e byæ dla niektórych plusem bo oszczêdz± pieni±dze i czas
na znalezienie dobrej przej¶ciówki FCPGA->Slot1 je¶li maj± taki procek
ale z drugiej strony trac± mo¿liwo¶æ odpalenia Slot1 (w sam raz dla
mnie to wa¿ne). Generalnie raczej zaleta.

6. Nie skusi³em siê aby na niego wymieniæ swojego P3B-F (mogê bez
dop³at) :-)))

Masz pytania?

>Zbyszek

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do