Re: dos-zbyt mało pamięcie

Autor: Wiesiek (bajguz_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 18 Jul 2000 - 18:17:05 MET DST

Jeśli nie zamierzasz usuwać plików config.sys i autoexec.bat (a chyba nie
warto bo ułatwiają kontrolę)
to w config.sys ma być (ewentualnie inna ścieżka dostępu niż napisana)
    device=c:\windows\himem.sys
    device=c:\windows\emm386.exe noems
    dos=high,umb
(ewentualnie "ram" zamiast "noems" jeśli jakieś programy dosowe korzystają z
pamięci expanded, ale noems daje większe oszczędności)
a dalej wszystkie device zamienić na devicehigh
poza tym można wszystko zamienić na high:
fileshigh=60 (przykładowo 60, ale lepiej nie mniej)
buffershigh=12,0
lasdtdrivehigh=F (jeśli nie masz więcej niż do F)
fcbshigh=1 (to jest wartość minimalna, choć to jest śmieć z dosa)
stackshigh=8,250 (ilosc i rozmiar w bajtach)
można wyrzucić obsługę stron - przydaje się tylko w trybie DOS (display.sys)
w autoexec można poćwiczyć z lh

Po przeczyszczeniu configa sprawdź w oknie dosowym poleceniem mem /c /p ile
masz pamięci na załadowanie programu. Jeśli ponad 600 kB, to powinno być
dobrze. Pamiętam, że jakaś starsza wersja dosowa mks-vira nie ładowała się,
gdy było poniżej

WB