Win98se nie zamyka sie po zainstalowaniu sieciowki - bez niej dziala ok

Autor: Kazimierz Jarzabek (kaz_jarz_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 17 Jul 2000 - 19:47:31 MET DST

Jest sobie komp z win98 se. Patche do zamykania zainstalowane (2 szt).
Zamyka sie pieknie. Dopiero jak doloze karte sieciowa to sie zaczyna.
Przy zamykaniu pojawia sie czarny ekran z kursorem myszy - mysz wisi,
klawiatura niby nie (num lock sie przelacza) ale nie dziala ani guzik
wylaczania na obudowie ani ctrl+alt+del. Slowem - nie moge wylaczyc
komputera. Wtedy zimny reset i dopiero wylaczanie guzikiem. Sytuacja
jest denerwujaca bo gdy wprowadze jakies zmiany w konfiguracji i
windows chce ponownie uruchomic komp a baran sie nie wylaczy to zmiany
w konfiguracji nie zostaja zapamietane ! Dla glupiego dodania czy
zmiany protokolu sieciowego musze wyciagac karte, robic zmiany bez
niej i dopiero ja wkladac, zeby zmiany odniosly skutek.
Probowalem roznych kart sieciowych - 10Mbps i 100Mbps na PCI (rozne
noname'y i Longshine'y) oraz 10Mbps 3COM'a na ISA - za kazdym razem to
samo. Wylaczalem tez porty com, lpt, usb w biosie w roznych
kombinacjach - nic nie pomaga. Nie wiem czemu ale podejrzewam ze
zarzadzanie energia tu miesza. Czy mozna jakos wylaczyc kontroler ACPI
?
sprzet: pIII 650 na plycie (ECS) z chipem via, bios award'a.
Przepraszam ze przynudzam ale jak cos komus wpadnie do glowy to bardzo
prosze o info. Wiem ze troche NTG ale wiem tez ze tu sa dobrzy
fachowcy od sprzetu, biosow itd.
Pozdrawiam.

---
Kazimierz