Monitor DDC?

Autor: Marek Szymański (mszyma_at_promat.pl)
Data: Wed 12 Jul 2000 - 12:28:17 MET DST

Witam wszystkich,
{to pytanie kieruje również na pl.comp.os.winnt - wybaczcie, że wiecej niż
jedna grupa,
ale tonący brzytwy ...)
mam problem,
a jego wyjaśnienie może leżeć w odpowiedzi na takie pytanie:
Czy w czasie pracy w NT 40 w oknie DOS (full screen)
karta graficzna powinna rozpoznać monitor jako DDC
i dostosować do niego parametry pracy,
czy też jest to przez system blokowane - na co u mnie wygląda?
Czy może jest jakieś wymagane ustawienie - na które nie trafiłem?

Karta graficzna to Matrox G400 16MB, monitor CTX VL950SLT.
Przy uruchomieniu programiku matroxa dającego dostęp
do Vesa Bios Extensions VBExt.exe w zwykłym DOSie
monitor zostaje zidentyfikowany poprawnie jako DDC i tryby graficzne
wyższych rozdzielczości chodzą aż miło.
Natomiast po odpaleniu VBExt.exe z okna w NT
(na pełnym ekranie oczywiście - bo inaczej nie startuje)
programik "is running", ale monitor nie zostaje zidentyfikowany jako DDC,
a w konsekwencji - jak sądzę - nie uzyskuje obrazu w trybach VESA.

Czy to może być do przeskoczenia?
Z tego powodu - konieczność pracy w DOSowym MicroStation
będę musiał zrezygnować z kilku NTków na rzecz W98 -
w których ta kombinacja chodzi bez najmniejszego problemu.
Pozdrawiam,
proszę o pomoc, podpowiedź lub wyjaśnienie,
Marek Szymański.