Re: Płyta SpaceWalker HOT-555 i mysz (na COM) - pr

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Wed 12 Jul 2000 - 04:16:45 MET DST

Użytkownik "Matias" <msztaba_at_friko6.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
> możliwość.
>

> Chyba nie bo sprawdzalem tak i tak. Jedynka jest po tej stronie gdzie sa
> dwie nozki. Jedna jest po przeciwnej.
> W95 rozpoznaje porty prawidlowo. Checkit mowi ze porty sa dobre.

Porty są na płycie. Checkit bez wtyczki z pętlą sprzężenia sprawdza tylko
wejścia portów, a nie ich wyjścia na zewnątrz. Masz teraz kilka możliwości:
1. Spalone wyjścia portów - mało prawdopodobne, ale możliwe, najczęściej
wskutek wyładowania elektrostatycznego przy braku uziemienia/zerowania. Płyta
główna do wymiany.
2. Zimny lut, uszkodzona ścieżka na płycie - raczej też płyta do wymiany.
3. Uszkodzenia itp. na kabelku z gniazdkiem - wymień kabelek. No i sprawdź,
czy na pewno jest właściwy i właściwie podłączony. Widziałem kabelki
_w_całości_ złozone na odwrót, widziałem też taśmę do HDD podłączoną na obu
końcach na odwrót - oczywiście nie działało, jak przełożyłem płytę.
4. Sprawdź jeszcze raz ustawienia w BIOS-ie (może masz zamienione porty -
jako pierwszy jest COM2). Sprawdź, czy mysz chodzi w DOS-ie. Większość
sterowników dosowych automatycznie potrafi wykryć mysz dwuklawiszową (PC
Mouse/Microsoft Mouse). Jeśli jest coś nie tak, wówczas sterownik twierdzi, że
jest to mysz 3-klawiszowa (Mouse System) domyślnie na COM1.
5. Windows czasami są tak upierdliwe, że jak się instaluje je bez myszy albo
zmienia port, to później w żaden sposób jej nie chcą uruchomić. Czasmi bywa na
odwrót, czyli jeszcze dziwniej, bo mysz działa, choć jej nie ma w menedżerze
urządzeń. Na wszelki wypadek uruchom Windows w Trybie awaryjnym i usuń w
menedżerze urządzeń wszystkie porty COM i wszystkie urządzenia podłączone do
nich (myszy, modemy,...). Potem już w trybie normalnym sprawdź, czy nic nie
siedzi na tych samych przerwaniach i adresach, co porty szeregowe.

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)
                                        *** MUSK TFUi WRUK ***